HEMMA

Hey Hey Hey,

Jag tänkte att jag skulle kika in och säga att jag lever. Kom hem för ca. en vecka sen och sen har det varit fullfart på jobbet. Jag ska försöka gå igenom alla bilder från Fiji, men just nu kikar jag på en dokumentär om Mount Everest. Det rycker lite i äventyrsnerverna...

I'm on a boat!

Live update från båten! Vi sitt just nu på Yasawa Flyer II, i fyra timmar kommer vi zickzacka mellan massa vackra öar tills vi kommer fram till vår ö (där bland annat filmen "den blå lagunen" spelades in"). Ön är super remote och de stänger av elen kl.22 varje kväll. Vi ska paddla kanot och snorkla massor!

Hittills har allt gått bra. Vi åkte in till Nadi en dag vilket var en upplevelse i sig. Inte direkt en turiststad och lite "tryckt" stämning. Vi halkade rakt in i en turistfälla och lurades på $100, men vad gör det om 100 år. Gubben var skitrolig och hade så många historier att berätta. När vi skulle ut till vårt hotell bestämde vi oss att vi skulle prova åka lokalbuss. Något som jag alltid har velat prova, det känns så spännande och lite äventyrligt. Efter tt vi frågat vägen till den stora busstationen gick vi förbi marknader och bilar och lastbilar bullrade förbi. Vi kom fram till världens mest kaotiska busshållstsplats! Fullsmockat med folk, högljutt, tutande bussar. Vi bara stod där och stirrade på allt kaos, men jag är inte den som ger mig! Jag vände min ryggsäck oh barden fram på magen och sen tog jag ledet rakt in i folkmassan. Vår hotellreceptionist hade gett instryucktioner att hoppa på "dominian". Typiskt att det stod så på hälften av alla bussar. Vi lyckades  zickzacka mellan några bussar. Jag gick upp till en buss och frågade chaffören men han pekade på nästa buss. Chaffören i nästa buss bara glodde på oss och nickade. Vi betalde $5 för oss båda och satte oss. När bussen fyllts upp bar det iväg, guppigt och lite smått livsfarlig körning. Efter ca.45 min var vi framme rött utanför vårt hotell! Jag är så glad och lite stolt över mig själv att vi lyckades ta bussen ut.

Nu orkar jag inte knappa mer på telefonen, även om jag har massa annat att berätta. Jag ska njuta av den vackra utsikten. Kanske slänger upp ett till inlägg med biler senare (vi ska ju trots allt vara på båten i 4h).

Bula!

Vi är inne i Nadi city för tillfället och ska käka lunch (= gratis wi-fi). Allt är hur bra som helst! Vi ha haft några missöden men det finns inte så mycket att göra en att skratta åt det. Först så hade vi missat att ställa in rätt tid så vi försov oss och missade båten som geof had bokat in sig på för tt surfa. Sen kommer Geoff på att han glömde nyckeln till hans säkerhetsbox i Australien. I säkerhetsboxen ligger hans kamera och nyckel till att skruva fast fenorna på hans surfbrädor. Vi fick helt enkelt bryta upp hela boxen.

Vi har i alla fall solat och badat i poolen hela förmiddagen och nu ska vi shoppa på ett supermarket och fylla på med lite mat, eftersom vi har ett kök i vår bungalow.

Hejs!

SYD

Dödstrött. Fick inte sova någonting på flyget, ingen filt oh ingen kudde = frös! Dessutom så gick det inte att fälla bak mitt säte.... Har kanske sovit Max 1h. Dricker morgonens första kaffe och har tryckt i mig två sausage & egg mcmuffins. Har hunnit bränna $45 på Victoria's Secret också.

Vår flight har försenats 2h så jag tror att vi ska lägga oss ner på någon bänk och vila.

Off we go!

Jag fick inte jobbet, men så är det ibland. Det är svårt att vinna över någon som är 10 år äldre. Skönt att få beslutet innan jag åker bort nu blir det 100% semester.
Jag har såklart tänkt ut en plan B, ifall jag inte skulle få jobbet. Måste bara spara lite mer pengar.

Nu har vi precis ätit middag, allt är packat och klart som ni kan se på bilden (lite packning för två personer?). Känner att vi kommer vara ensama med en dammsugar-väska från delicato!
Nä det här ska bli så skönt hörreni. Får se om jag får tag på internet någonstans och kan uppdatera. Annars kan jag nås på Geoffs mobil.

Intervju

Jag ville bara hoppa från en bro när jag satt där. Så sinnessjukt nervös. Hela intervjun var så avslappnad så jag vet inte varför jag stressade sönder mig. Kanske för att jag "tävlar" mot 3 andra som är myyyyyyyycket äldre än mig och med myyyyyycket mer erfranhet. Vi får se hur det går. Ett svar får jag de närmsta dagarna. Förhoppningsvis kan de få tag på mig på Geoffs telefon och så ska jag försöka kolla min mejl någon gång också.

Nej nu orkar jag inte stressa mer, ska ta mig igenom en hektisk dag imorgon och sedan är det VACATION MODE ON som gäller. Skönt!

2 days left

Har packat klart inför Fiji! Bara 2 dagar kvar nu. HEJ HEJ HEJ VAD JAG LÄNGTAR!

Helgen har varit dödsskönt. I lördags åkte jag till Tha Garden i Leederville och käka lunch och drack drinkar med tjejerna från jobbet + några till. Helt perfekt dag som jag valde att avsluta vid 15.00 då några av dem fortsatte kvällen lång.
Igår tog jag året första dopp! Inte bara en gång utan 5 gånger om. Vattnet var helt kristallklart och det var hur skönt som helst att bada då det var 37 grader varmt. Har byggt upp en bra "grundbränna" så nu borde jag kunna ligga och sola hela dagarna utan problem.

Imorgon efter jobbet ska jag på intervju, på mitt egna arbetsplats! Är helt ärligt asnervös, fast jag inte borde. Jag känner ju alla där redan så jag borde klara det galant. Idag fick jag ta emot andra "utomstående" som också har sökt, och de var ca.10 år äldre än mig allihopa.
Lääääääskigt.

Smile

Nämen idag tar vi ny tag. Jag känner att det är en bättre dag idag. En av grabbarna på jobbet hade köpt en låda med belgisk choklad åt mig när han var i europa på en business trip. Som tack för allt jag fixar. Alltså kunde den ha kommit lägligare!? Tack och bock, choklad hjälper mot allt.
Magen är på bättringsvägen, jag har inte lika ont idag. Försöker äta snällt, typ yogurt.

Det är redan lunchdags, dagen går så fort när jag har mycket att göra. Då kommer vi närmare Fiji också!

1 week

Idag är det en vecka tills vi åker! Längtar verkligen. Den här veckan har inte varit så bra hittills känner jag. Det är lite jobbigt. Jag har haft sjukt ont i magen i 3 dagar nu (nästan så att jag vill gråta en skvätt), men vem går till doktorn och säger "jag har ont i magen"? Kan ju var 1000 möjliga fel eller inget fel alls. Efter att ha googlat lite så börjar jag fundera på om jag faktiskt är stressad? Att jag lyckats stressa mig till magont. Det är mycket att göra på jobbet, jag sover inte ordentligt och ibland drömmer jag om jobbet. Jag gillar mitt jobb men jag gillar inte att de låter oss "hänga i tomma intet", att vi inte prioriteras och får svar. Två pers som ska göra tre personers jobb när vi redan har upp till ögonen med jobb. Det känns inte rättvist.

Som grädden på moset så spillde jag kokade vatten på mitt högra ben och fot igår! Duschade benet och foten med kallt vatten, benet klarade sig med ett rött märke, på foten fick jag brännblåsor.

Jag behöver semester!

The sound of sunshine

I söndags spenderade jag 2h i parken bakom vårt hus (hörde något som prasslade vid mitt huvud och såg den här lilla vännen på bild nr.2). Det var 36 grader varmt och vindstilla och jag hade glömt min vattenflaska hemma. Hällde i mig 2l vatten när jag kom hem!
Trots värmen så famnade jg av min cykel och rullade ner till Freo Markets för att köpa frukt och grönsaker. Hade nästan helt punka, en trasig broms och det går inte att växla längre. När jag var på väg hem med alla varor så pajade cykeln helt och kg var tvungen att gå hem. Svettades som ett helt fotbollslag. Men jag klagar inte! Jag älskar solen och värmen. Nu är det bara 8 dagar kvar tills jag får ligga på en strand och lata mig. Ska bli välbehövligt.
Idag är det väldigt lugnt på jobbet för en  gångs skull, men det är bara för att det är Melbourne Cup och hela Australien stannar upp.

Falukorv!

Måste bara uppdatera er om årets viktigaste upptäckt! Igår (efter lite tips från svenskar) så hittade jag något som liknar falukorv!!! Det smakar såklart inte riktigt likadant men nära nog att göra mig lycklig!

Idag blir det korv till middag kan jag tala om!

Floreat Dog Beach

Här kommer lite bilder från våran dag på stranden. Älskar solen, havet, sanden!
HAHA ser ut som att Geoff saknar en fot!
Kolla finaste, perfekta vågen! (stress fotade, där av sne bild (fick t.o.m helikoptern))

Sunshine

Alla planer för den här helgen har ju strukits. Igår var jag för trött för att gå på Halloweenfest, låg i soffan och kollade på Batman tills jag somnade. Idag skulle vi till Noble Falls och varandra men det blev 30+ ute så vi åkte till Floreat Dog Beach istället. Geoff underhöll sig med att surfa och jag stekte mig i solen. Tog massa kort med min kamera, ska ladda in dem i datorn ikväll och lägga upp dem här.

Nu har vi precis käkat en sen lunch och ska dricka iskaffe och fundera på vad vi ska göra resten av dagen.

A little something for myself

Vilken pärla jag har fått tag i! Igår när jag köpte en julklapp till min lillasyster så fick jag tag på någonting till mig själv också såklart. Har aldrig varit ett fan av Guess förut men den här väskan är riktigt snygg, blå med silverdetaljer. Allt får plats i den också även fast den inte känns så stor: vattenflaska, matlåda, kaffekopp, sminkväskan, plånbok, nycklar osv. Perfekt!

Nu sitter jag på bussen på väg hem. Helt sjukt mycket att göra idag, ibland känns det inte helt som att man räcker till. Jag vill helst fixa allt på en gång, men jag lämnade jobbet med många mejl markerade med en röd flagga, bara att samla energi för måndag.

När jag kommer hem ska jag ta en promenad i solen, skönt att rensa tankarna från jobb och koppla av!