No Heat November

Denna månad har jag testat mig själv. Efter att jag fick håret förstört i Januari så har jag försökt att göra allt för att spara ut det och hålla det friskt coh starkt. Mitt hår har verklgen växt så det knakar. Från att vara ovanför axlarna ner till brösten. Nu i månaden av november så bestämde jag mig för att sluta helt med alla stylingverktyg. Hårtorken, plattången och locktången har hängt och samlat damm hela månaden. Annars brukar jag platta håret var och varannan dag. Jag har alltid känt mig så ful i håret om jag inte har stylat det. Vet ni vad? Jag tror att jag har vant mig och trivs så bra med mitt "självfall". Mitt hår känns helt fantastiskt! Mycket tjockare, glansigare och ännu starkare.
Jag kommer fortsätta att undvika alla styligverktyg så ofta jag kan.

Drömhåret...

Down South Pics

Nu har jag äntligen laddat över bilderna från från lilla minisemester I Margaret River. Nu vill inte alla bilder laddas upp av någon anledning med jag har fått upp ett blandat urval i alla fall.
På väg ner till stranden i Bunker Bay.
Skylten som helt enkelt säger bada inte här.
Folden Margaret River som ligger i staden Margaret River.
En del av min födelsedagsmiddag. Världens bästa restaurang "Morries Anytime". Vi beställa massa tapas och sedan en stor efterrätt att dela på. Hit ska jag ta mamma och Anders när de kommer och hälsar på.
Campingfrukost.
Mammoth Cave.
Canal Rocks.

De svarta prickarna i havet är surfare.
Injidup beach. Min favorit platas. Det är så otroligt fint här och denna gång hade jag sån himla tur att igen få se en glad och frisk valfamilj simma förbi.

Dunder och brak

Hej vänner och ovänner!

Det är full fart i sugan. Förra veckan fyllde jag år. 24 hela år. Har en liten släng av åldersångest. Snart halvvägs till 50! Hjälp. Nu måste jag göra en ny 'header' till bloggen också. I alla fall så tog vårt pick och pack och åkte ner till Margaret River för en liten mini-camping-semester. Så underart även om vädrret var väldigt varierande. Massor av god mat och vinprovning. Jag har köpt min första flaska rödvin (jag säger ju att jag håller på att bli gammal!) sen blev det två olika vita viner. Klättrat runt i fantastiska grottor har vi också gjort, och jag kan inte förstå varför jag inte gjort det tidigare där nere!? Det var så vackert.

Så fort jag får tid ska jag ladda över bilderna från kameran och skiva lite mer om helgen.

Den här vecka började med 35 grader vilket har hållit i sig. Igår efter en fantastisk middag hemma hos några vänner så satt vi ute på deras veranda kl 22.00 och drack espresso martinis i värmen. Lyxtisdag.

Idag var det lika varmt men det skulle bli thunderstorm. Vid lunch blev himlen svart, det började småregna och sedan bröt helvete ut. Blixtar och dunder. Alla lampor blinkade i kontoret och hissarna slutade att fungera ett tag. Blixen slog ner i byggnaden bredvid oss och jag har aldrig hört något liknande. Går inte att förklara men jag blev faktiskt rädd. Blixtarna haglade runt Perth på eftermiddagen och har startar bränder och annat kaos. Nu har det lugnat sig men det är möjligt att det fortsätter imorgon.

Home Inspo

Pic: Pintrest.

Ibland önskar jag att jag hade ett stor hus som jag kunde inreda. Samtidigt önskar jag att jag hade så mycket pengar att jag kunde resa jorden runt flera gånger. Köpa en ö och rädda alla djur i världen som människan gör illa.

The Banker

Idag hann vi med en liten lördags-fika inne i Freo. Provade ett nytt ställe som heter "The Banker" som är både ett café och butik.
En long black, en flat white, en coconut cupcake och en peanut butter cupcake. Satt fint i magen.
Superfin dag!
Ny typ av växthus?
'Yeah Tie Dye' är ett lokalt märke från Freo. Har länge suktat efter ett par strumpor och bh/topp från dem. Hade såklart inte med mig mitt kort, det får bli ett köp nästa gång.
Hittade en lavenderbuske på väg tillbaka till bilen. Plockade på mig några som jag ska torka.

Nu ska vi laga Nasi Goreng (för första gången) till middag. En indonesisk rätt för er som inte vet. Äter alltid Nasi eller Mi Goreng flera gånger om när jag är på Bali.

Port Beach - GoPro snaps

Här är några bilder som som vi tog med GoPron alldeles nyss. Det blåste lite så det var inte alls mycket folk på stranden. Nu är vi hemma igen, G tvättar bilen och jag ska tvätta mina sminkborstar. Same Same but different.

One week

Rättelse i tidigare inlägg: det var 36 grader inte 26...

Anyway. Idag är det en vecka tills jag fyller år, och tills vi ska kliva upp kl.04.00 för att åka ner till Margaret River. Vi ska spendera 4 hela dagar där nere. Längtar ihjäl mig! Dessutom är det både en surftävling och en matfestival på gång där nere samma helg. Våra vänner har get oss biljetter till en 5-rätters middag med privat kock. Hur häftigt är inte det!?

Lyckades norpa några plagg på super-rean som ett av mina favorit märken Arnhem hade. Grattis till mig själv!

22.30

Vilken helg. Fredagen var helt fantastisk! Hanna och jag var på festivalen 'Set In The City' och dansade i 5 timmar. Sov gott den natten. På lördagen mötte vi upp lite vänner inne i Stan och åt middag på Lucky Shag, jag åt fish & chips. Trevlig kvälls tills jag kom hem. Gick och la mig med magont och vaknade 3 timmar senare med världesn kramp-ont-i-magen. Sprang mellan sängen, badrummet, och köket halva natten. Söndagen bjöd på 26 grader varmt och vi spenderade hela dagen på stranden. Började uppe i Dog Beach där G surfade, sen hem äta lite lunch för att sen ta våra cyklar och cykla till Port Beach. Sen fick jag ont i halsen och tappa rösten på måndagen... MEN längtar till helgen. Det ska bli fin fint väder igen och sedan nästa vecka jobbar jag bara 3 dagar sen åker vi ner till mitt favorit ställe Margaret River för att fira min födelsedag.

Sådär då blev det en liten uppdatering vad som hänt den senaste tiden. Nu kan vi återvända till matbloggen. Idag blev det vegetariskt till middag: broccoli- och morotsplättar, ungsbakad potatis med rosmarin, Saras rödbetsdipp med tillbehör.

Early Morning Swim

G släpper av mig vi tågstationen kl.07.15 och åker oftast till stranden för ett morgonsim i havet. Idag var en fantastiskt fin morgon och han tog med sig in GoPro kamera, så jag bjuder på ett urval av hans bilder. Jag är så avundsjuk! KOLLA PÅ BILDERNA LIKSOM. Så härligt. TIll helgen blir det kanonväder, då ska vi ta massa foton.

Just go

Spring Beach Day

Förbered er på bilder från en fantastisk dag på stranden. Dagen började bra med en gudomlig frukost på Yocal Café i Fremantle för att sedan fortsätta till Port Beach. Vattnet var helt kristallklart! Det var helt otroligt vackert och jag låg och flöt runt hur länge som helst. Jag längtar verkligen efter fler såna här dagar.