I'm on a boat!


Live update från båten! Vi sitt just nu på Yasawa Flyer II, i fyra timmar kommer vi zickzacka mellan massa vackra öar tills vi kommer fram till vår ö (där bland annat filmen "den blå lagunen" spelades in"). Ön är super remote och de stänger av elen kl.22 varje kväll. Vi ska paddla kanot och snorkla massor! 

Hittills har allt gått bra. Vi åkte in till Nadi en dag vilket var en upplevelse i sig. Inte direkt en turiststad och lite "tryckt" stämning. Vi halkade rakt in i en turistfälla och lurades på $100, men vad gör det om 100 år. Gubben var skitrolig och hade så många historier att berätta. När vi skulle ut till vårt hotell bestämde vi oss att vi skulle prova åka lokalbuss. Något som jag alltid har velat prova, det känns så spännande och lite äventyrligt. Efter tt vi frågat vägen till den stora busstationen gick vi förbi marknader och bilar och lastbilar bullrade förbi. Vi kom fram till världens mest kaotiska busshållstsplats! Fullsmockat med folk, högljutt, tutande bussar. Vi bara stod där och stirrade på allt kaos, men jag är inte den som ger mig! Jag vände min ryggsäck oh barden fram på magen och sen tog jag ledet rakt in i folkmassan. Vår hotellreceptionist hade gett instryucktioner att hoppa på "dominian". Typiskt att det stod så på hälften av alla bussar. Vi lyckades  zickzacka mellan några bussar. Jag gick upp till en buss och frågade chaffören men han pekade på nästa buss. Chaffören i nästa buss bara glodde på oss och nickade. Vi betalde $5 för oss båda och satte oss. När bussen fyllts upp bar det iväg, guppigt och lite smått livsfarlig körning. Efter ca.45 min var vi framme rött utanför vårt hotell! Jag är så glad och lite stolt över mig själv att vi lyckades ta bussen ut. 

Nu orkar jag inte knappa mer på telefonen, även om jag har massa annat att berätta. Jag ska njuta av den vackra utsikten. Kanske slänger upp ett till inlägg med biler senare (vi ska ju trots allt vara på båten i 4h).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0