1 week alone

 
Idag flög G till Melbourne. Han ska bila med en vän tillbaka till Perh längs sydkusten, surfa och campa. De ska alltså göra detta på en vecka för att hinna hem till jul. Jag är hemma själv och blev plötsligt påmind av vad mycket jobb man måste göra när man är själv (Hej lat-Sara). Jag har i alla fall blandat världens största smoothie, kokat ägg och blandat chiapudding inför morgondagen. Lagat middag, diskat och städat. Nu tittar jag på filmen 'Love Actually' som går på TVn. Äntligen något annat än gisslandramat som var allt som visades på tvn igår...
 
Till middag gjorde jag en vegetarisk rawsallad:
 
Här är ingredienserna som behövs för att göra gudomligt chiapudding. Jag har läst att folk har svårt för chiapudding. De säger att det bara känns som smaklösa, slemmiga frön i munnen. Det kan jag förstå om man bara blandar kokosmjöl och chiafrön. Ha i kanel, kakao, honung eller vaniljextrakt, eller blanda i alla ingredienser som jag brukar göra. Blir kanongott! Skulle kunna leva på chiapudding. Låt det stå i kylskåpet över natten (rörom en gång innan du går och lägger dig) så är det redo att ätas nästa dag.


 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Har följt din blogg ett par månader och njuter varje gång jag klickar in och ser alla fina bilder. Nu har jag bestämt mig för att flytta till Australien till våren! Och jag undrar vad det är som du arbetar med? Jag har precis blivit klar med mina studier och skulle gärna jobba med något administrativt för att öka chanserna, när jag väl kommer hem, att fortsätta inom mitt område. Har för mig att du jobbar på kontor? Hur fick du det? Vet du om det är det svårt att få jobb som samordnare/organisastionssekreterare/administratör? Och behöver en ha med sig referensbrev från Sverige?

Ha det superfint och hoppas du njuter av lite egentid :) Tack för en bra blogg!

Svar: Hej! Kul att någon uppskattar min blogg :-)
Jag arbetar som administrativ assistent på ett oj- och gasbolag. Jag halkade inne lite på ett bananskal i det här jobbet. I Perth kan det vara svårt att får jobb, man behöver ha rätt kontakter. Vet inte hur det funkar i andra städer som Sydney och Melbourne dock. Men man kommer också väldigt långt på att vara utåtriktad, trevlig och "villig att lära sig". Jag har lärt mig massor och är väldigt tacksam för det jobbet jag har.

Vilket visum du tänkt åka hit på? kommer du hit på ett "work and holiday" visum så får man inte stanna längre än 6 mån på samma jobb och man ses som en backpacker, vilket många företag anser en som opålitliga och waste of time. På det visumet får man nöja sig med cafe och bar jobb.

När jag sökte jobbet som administrativ assistent så hade jag mina referenser på mitt CV, de kontaktade två av dem.

Hoppas mina svar hjälpte lite!
Sara Abrahamsson

2014-12-17 @ 12:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0