POLLENALLERGI

Sen jag kom hem från down south så har pollenallergin kommit tillbaka. Som ett slag i ansiktet, värre än förra gången. Kan knappt andas, nyser och ögonen är helt vattniga. ALLTSÅ DET SUGER!!! Jag har aldrig varit allergisk i hela mitt liv och jag har bott iAustralien i över 2 år Och NU, NUUUUUU bestämmer sig min kropp att jag inte tål alla "alienväxter" (som amrikanen på jobbet kallar dem) i det här landet. 
JAG ORKAR BARA INTE. Inget hjälper heller. Jag har varit till apoteket och fått 6-7 olika grejer. Nu ska jag köra på den "naturliga vägen" som den hippie jag är. Om man äter lokal honung så ska tydligen kroppen vänja sig vid den typ av pollen, så nu jäklar ska jag äta honung!
 
De senaste två eftermiddagarna har jag och G åkt till stranden och simmat i havet för att skölja ur min näsan med saltvatten. det hjälper ett tag sen är det ju så himla gött att bada (med våtdräkt såklart). Det känns som att man rensat hela kroppen efter ett dopp i havet. Dessutom är det en del nyfikna delfiner som hänger efter stranden. 
 
Nu ska jag sova och hoppas på att vakna upp och må bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0