7 SUNDAY NIGHT

Kollade precis på 7 sunday night som idag handlade om metanolförgifningarna på Gili Trawangan (Bali). Rudy's bar var min favorit bar, där hängde jag båda gångerna jag var på Gili. På drinklistan kan man välja mängder av drinkar med "importerad" sprit och eller deras arrak. Självklart hade jag lärt mig innan jag åkte till asien att inte dricka deras egna sprit utan hålla mig till det "säkra" drinkarna som smirnoff och absolut vodka. Första gången jag var på Gili hurrade vi över det billiga priserna på drinkar och jag hade totalt 7st vodka/sprite för 7kr styck.
Nu dör det folk titt som tätt, senast en kille från Perth.
Han hade beställt en vodka/sprite. Han hade EN av de drinkarna. Vaknade upp dagen efter och trodde att han hade en redig bakfylla, fick dålig syn och sen gick det bara nerför.
 
I kvällens avsnitt gick de bakom "kulisserna", och då skatterna för att importera sprit har blivit så dyrt i Indonesien så blandar barerna sin egna arrak och fyller sedan upp tomma smirnoff- och vodkaflaskor med det. BLIR HELT ÄCKLAD OCH KALLSVETTIG. Vidrigt är det. Fy fan. De förgiftar männsikor. De DÖDAR människor.
 
Andra gången jag var på Gili, hade jag en sån drink sen drack jag bara Bintang öl. Jag måste ha haft en sån jäkla tur.
Så ett litet tips: drick BARA drycker i förseglade flaskor som öl och cider. Spelar ingen roll att du tittar på när det blandar dig en drink , du har ju ingen aning vart den flaskan varit tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0