Söndag 11.50

Sovlite för länge idag men det är ok. Det är t-shirtväder ute, så jag ska dricka up kaffet och äta lite vattenmelon sen måste vi åka och kolla på en nya TV... Vi har haft sån satans otur med allt de senaste 2 veckorna! Mögel i badrummet, illaluktande vardagsrum, nytvättade kläder som luktar skitäckligt och så går TVn SÖNDER.
Förra helgen stod jag på en pall och skrubbade taket i badrummet med sugar soap, det synliga möglet försvann men jag tror vi måste kalla in ordentlig hjälp. Igår skrubbade jag hela badrummet och Albin städade vardagsrummet (jag fick det inte möblerat som jag ville men det blev bra i alla fall). Jag städade köket och Albin dammsög. Nu tycker jag at allt är städat och fint och luktar gott (undrar fortfarande vart den där mysko lukten i vardagsrummet kom ifrån!?). Mitt sista problem och värsta är mina kläder! Måste sluta tvätta så mycket åt gången och hänga allt på vår trasiga lilla tvättställning... ska köpa två nya idag så vi kan sprida ut tvätten. Problemet är att det tar 4-5 dagar för tvätten att torka när det är vinter i det här landet. Min stackars SVEA-dräkt har blivit tvättad 2 gånger redan, gör ett sista försök nu får jag inte bort lukten slänger jag den!
 
Nu ska vi sätta fart!

Kommentarer
Postat av: T

Har samma problem med våran maskin emellan åt. Rensa alla filter i den och Kör den tom på 90 grader med lite blekmedelpulver i. Då brukar det lukta gott några gånger innan man får upprepa. :P

Svar: Har rensat filtren pa den, men ska prova med blekmedel och 90 grader :) Tack for tipset!
Sara Abrahamsson

2013-08-11 @ 09:06:05
URL: http://Annamarietherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0