How to cut a pineapple

Idag har vi inte gjort mycket, jag sov 11h (torts att jag låg på soffan och kikade på film hela kvällen igår, lat-Sara), vart en sväng till sjukhuset och hälsat på Geoffs mormor, haft frukstund och nu har jag precis skjutsat Geoff till en kompis där alla från fotbollen har samlats, party party (de firar väl att de förlorade igår kanske?).
 
Nu till frukstunden vi hade: Jag har aldrig gillat ananas, tror inte att jag har smakat färsk ananas i hela mitt liv och bara haft inställningen att det är äckligt. Sen hade jag ju ingen aning om hur man skär och förbereder en ananas. Jag vräkte i alla fall i mig, och det var bland det godaste jag ätit i hela mitt liv!!!
 
Så här kommer en guide till alla som vill veta:
 
•Först steget är att kolla om ananasen är mogen, håll i kroppen och försök dra ut ett av bladen på toppen, kommer det ut ganska enkelt så är den mogen (inte för lätt bara, då kan den vara övermogen/rutten).
•Lukta på utsidan av ananasen, den ska lukta annanas helt enkelt.
•Låt ananasen ligga på sidan i kylen i ca.30 min innan du skär upp den, då fördelar sig sockret från botten till toppen och ananasen får en jämn gul färg.
 
1. Skär av toppen:
2. Skär av botten:
3. Skär av skalet:
4. Dela på mitten:
5. Skär små skivor:
6. Redo att äta!:
Kom ihåg att inte äta mitten som är hård.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0