Vi går mot våren!

Idag har det varit 24 grader varmt och inte ett moln på himlen! Gud så varmt det var att ha svarta jeans kan jag tala om. Mötte Val på cafe Chinotto vid 11-tiden. Hon hade med sig ett av hennes au pair-barn (snällaste ungen!) och vi drack kaffe och behövde prata ur oss. Massa catch up att göra. Vi båda går igenom samma visum. Efter det åkte vi till hennes nya lägenhet som jag inte sett än. Den ligger bara ett par gator nedanför mig! Så jag kan gå till henne när jag vill. Tittade på bilder och pratade på. Fick inbjudan till hennes och Mitch förlovningsfest nästa lördag, vilket ska bli kul! Efter det åkte vi hem till hennes au pair-familjs hus (som också bara ligger några gator från mig). Låg på uteplatsen i solen och dinglade med fötterna i poolen. När jag traskade hem så gick jag förbi bensinstationen och köpte en glass.
Min amerikanska!
Familjen i det här huset har haft lite otur den senaste tiden. Först var det storm här i början av Juni och innertaket på terassen rasade in (inte så konstigt när man bygger ett tak med hjälp av takplåt, bjälkar och gipsskivor och några skruvar. Huset ser skit dyrt ut men under allt så är det inte så specielt) och sen råkade killen som klipper deras gräs köra över en av småkillarnas leksaker som flög iväg och krossade en sidan av glasstaketet runt poolen, så poolen var full av glas tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0