I'm wide awake

Har letat förlovningspresent till Val och Mitch idag, men Myer i Freo hade inte samma saker som Myer i Garden City så jag följer med G när han åker till jobbet imorgon och köper det jag tänkt. Fyndade några köksgrejer till oss istället!
Två gamla plåtburkar (som nu har kakao och koksfrön i sig) för $1 styck och VÄRLDENS finaste/old school servetthållare!! Såg den i föstret till en köks- och bakbutik, gick förbi två gånger sen kände jag bara måste ha den. Gick in och frågade tanten om den var till salu (det fanns bara en, den i fönstret) och det var den! Hon slog in den fint och jag skulle precis betala när hon sa: Är du svensk? PÅ SVENSKA. Tror ni inte att jag blev lite paff. 'Eeeh...ja det är jag" svarade jag "ja, det är jag med!" säger hon då. Så söt.
Se så fint och lite retro jag har det i köket!
 
Mitt i allt när jag höll på att pyssla i köket så hör jag tjutande bildäck och världens smäll! När jag tittar ut genom fönstret ser jag en taxibil flyga upp på trotoaren och in i stenmuren. Efter det hör jag skrik och panikslagna människor. Det gick så himla fort! Jag hade själv gått till affären tidigare, förbi stenmuren, precis där taxibilen nu stod helt krockad. Jag öppnade dörren och gick ut på balkongen (jag bor alltså uppe på en kulle och kunde därför se allt), hörde barnskrik, fick ont i magen. Sen kom polisbilar från alla håll, brandkåren och ambulansen. Ett stort moln av blinkande lampor i blått och rött. Ambulansen var där länge men lämnade platsen lugnt och utan lampor eller ljud. Jag tror att alla klarade sig utan större skada, som tur va! Det lät nog värre än det var.
Skitdålig mobilbild på kaoset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0