Löjligt

Sitter och skrattar åt den europeiska fotbollen, en sport jag verkligen gillar.
Men efter att ha bott i Australien i 7 månader så tycker jag bara att det är löjligt. De behöver knappt nudda varandra så ligger de i fortserställning och gnyr om hur ont de har. Sen ställer de sig upp igen så fort de fått frispark eller liknande.
Här spelar de fotboll med 90% kroppskontakt, inga skydd förutom munnskydd. Man ställer sig upp så fort man ramlar och man kliver inte av planen om man inte blöder kraftigt, har brutit något eller om man knockas ut medvetslös.
I lördags när jag var och tittade på Gs fotbollslag var den en kille som knockades ut medvetslös. Hans axel, skulderblad och nyckelben hade hoppat ur led.

Jag tycker att det är lite väl "hårt" ibland dock. De skulle ju kunna vara liiite snällare mot varnadra.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, fin blogg! :) Kan inte du snälla hjälpa till med att få ihop en rabattkod så att jag kan köpa mina studentskor :) De har ett bra erbjudande nu, kolla på länken här http://skonamig.blogg.se/

Tack!! Kram

2011-05-05 @ 14:14:10
Postat av: anton

syrran australjensisk fotboll är nog den coolaste sporten någon sin inte som nån fjol boll fotboll. jag vill komma och hälsa på. Saknar dig :)

2011-05-05 @ 16:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0