Denmark & Albany





Vi åkte till ett ställe som tillverkar cider, där fick man cidern serverad i ett glas med vaniljglass. Det var ingen hit om ni frågar mig.

Fick se en fin solnedgång.

Fick hugga ved i mörkret för att kunna grilla och hålla värmekaminen inne igång.



Frukost lagades på gasolgrillen/plattan inne. Det bjöds på ägg och bacon.
Här ser ni lite hur enkelt byggd stugan var. De är bara en stomme med ett lager plåt eller trä. Nog hade vi besök av ett par stora håriga spindlar allt.



Sovrum med värmekamin. Även fast jag sov precis bredvid kaminen så hade jag strumpor, legging, linne, tröja, en till tröja och mössa på mig när jag låg i sovsäcken.

Vi bodde 14km utan för den lilla byn Denmark.

När  vi åkte runt för att leta vägar att åka longboard på åkte vi förbi den här lilla familjen. Jag blev helt till mig, har ju aldrig varit så här nära vilda kängurus!


Medans jag sitter och åhjar mig över hur söt den här lilla är ropar Glen från den andra bilen "tar du kort på maten eller!". Jag har provat att äta känguru men tycker inte alls om det, det har samma effekt på mig som om jag skulle försöka äta hästkött. Jag gillar djuren för mycket för att kunna äta dem.

 
Toaletten var placerad ute i det fria, spola kunde man sen fick man fylla på vattnet.

Det här var utsikten när man satt på toan!

Ett badkar fanns placerat i närheten såklart! Man fyllde badkaret med vatten sedan eldade man under det tills vattnet var varmt nog sen hoppade man i.

Att fånga delfiner på bild är ju inte det lättaste.

Den här klippan kallades för "Blow holes"... någonting. När vi gick på stigen ner satt det varningsskyltar överallt om dödsolyckor och om de s.k blow holesen. Ingen av oss orkade läsa vad det handlade om utan gick ut på klippan i alla fall. Där satt det livbojar, men inte kunde vi se något farligt. Vi fick syn på en springa som leder efter långsidan (det satt även skyltar där) och smög oss fram till den i tro om att man kunde se rakt ner i havet men det är världens smalaste springa, tråkigt tänkte vi och klev över springan. Nu stod vi alltså på klippbiten närmast havet. Helt plötsligt hör vi världens muller, hela klippan skakade och alla blev skiträdda och kryper ihop men sen är det över efter några sekunder. Ett nervöst skrattanfall utbryter och alla kliver över springan för att hålla sig längre in. Bestämmer oss för att läsa skyltarna där det står att "klippbiten" närmas havet är ihålig vilket gör att de stora vågorna slår in under den (därför började det skaka). Ibland slår vågorna så högt att vattnet pressas upp ur springan vilket gör att folk spolas ner i havet. Dessutom händer det här:


De gånger det inte kommer upp vatten så pressas det upp luft i ett väldigt tryck. Är man av manligt kön så kommer man antaligen aldrig växa ifrån "jag ska bara" eller göra saker som är farligt.

Hade i alla fall hur kul som helst de här 3 dagarna!

Kommentarer
Postat av: Faster Jenny

Häftigt!!!

2011-05-20 @ 00:38:02
Postat av: Anita B

Du är bra lik din mor ibland! På fotot när du räcker ut tungan...där är du mamma upp i dagen. Inte för att hon räcker ut tungan så ofta (vad jag vet i alla fall :) ) men...



Häftiga bilder. Märks att du får uppleva en hel del annorlunda.



Ha det bra!

2011-05-20 @ 20:33:56
URL: http://anuttus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0