Lights will guide you home

Har smällt i mig en leksands knäckebrödskiva med avokado och skinka, skulle vilja ha iskaffe också men vårt kaffe är slut. Sitter och skickar mitt CV till min egna mejl så jag kan gå in till Freo och skriva ut det och sen dela ut det på olika ställen. Har sökt lite jobb på nätet också. Igår blev det storstädning av hela lägenheten så nu lukar det gott överallt. Måste hålla igång mig själv så jag inte längta hem för mycket. Fast just nu lyssnar jag på Coldplay och önskar att jag satt hemma i mammas lägenhet i Falun med familjen och åt karamellkungen godis och tittade på film. Att få vara hemma i ett land där man kan språket ordentlig och kulturen. Inte behöva balansera på en pinne med rädla att tappa balansen och ramla ner för att det blir missförstånd, språksvårigheter och allt annat. Varje dag har man en viss press på sig.

Dax för promenad och fixa saker!


Kommentarer
Postat av: rach

du är så bra, bäst och modig- bara så du vet :*

2011-03-11 @ 08:59:49
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/
Postat av: lovisa

godmorgon allt bra? :D

2011-03-11 @ 09:14:02
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vet precis hur du känner dig! Jag har bott i England i 2 månader nu och allt känns svårare än jag trodde att det skulle göra. Det är jobbigt att inte längta hem när man inte har något att göra på dagarna... Kan inte förstå att jag inte kommer att äta en semla från Kaffestugan i år(?!) Som tur är börjar jag jobba på Jamie Olivers restaurang om två veckor, men fram tills dess är det till att använda fantasin och hitta på något.

2011-03-11 @ 12:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0