Älskade förort

Igår tog jag en 4h promenad, gick hela vägen från East Fremantle ut till South Fremantle. Jag måste ha gått nära 1,5mil, stannade i några affärer på vägen och gick lugnt och lyssnade på musik. Jag älskar South Freo. Där vill jag bo om jag blir kvar i Australien. Det är ett lugnt område nära till South beach. Det ligger massa mysiga caféer efter South tce, husen är en himla mix av mexikanskt/industriellt-modernt/hippie. Ett gammalt hus med färglada tegelstensmurar möter nybyggda lägenheter i betong och järn.



Här är ett exempel på husen. Ett gammalt hus till vänster och helt nybyggda lägenheter till höger.


Jag vill bo i ett town house. Det är som en lägenhet fast tvåvåningar, ett mindre hus kan man säga. Jag gillar den som har blå balkong.



Hur skönt hade det inte varit att sitta i den där fotöljen i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0