Thailands 'Full moon Party'

Det är vilda diskutioner här i Australien om Full moon partyt som arrangeras en gång i månaden på ön Koh Phangan, på Thailnds östkust. Tusentals backpackers samlas på den lilla ön varje månad för att dricka buckets på stranden och festar natten lång. Jag har alltid velat åka dit och jag har vänner som har varit där.

"No parents, no rules, no authorities, no police. No limits." står det i tidningen. Varje gång blir folk för fulla, somnar på stranden, blir rånade, våltagna, drogade, skadade eller dör osv. Tidningarna och TV här nere bara kastar ut skit om hur dåligt det är. För mig låter det som när jag var på Peace & love festivalen i Borlänge för två år sedan. Det är precis lika illa där som i Thailand.

Allt handlar ju om att ha lite vett i skallen!! Jag har sett både det ena och det andra när jag rest i asien. Folk har däckat efter för mycket alkohol och folk har tagit droger mitt framför ögonen på mig, det finns ingen som bryr sig och du får göra vad du vill (precis som på P&L där arrangörerna inte gör någoting). Men bara för att du får det behöver det inte mena att du ska eller måste göra det. Nej, tänk er för lite, vart ni än är i världen för det är ju inte bara i asien sånt här kan hända det kan hända överallt.

Ingen av min vänner som har varit där har råkat illa ut, de har haft den roligaste tiden i deras liv, träffat nya vänner och haft det helt underbart. Jag vill fortfarande åka dit.


Det här ska jag se på söndag:


Jag ska försöka länka avsnittet sen om det går, så att ni som vill se kan se det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0