Ett slag i ansiktet

I helgen har jag hängt på stranden med min man, letat efter den perfekta snäckan som jag vill göra halsband av men får vänta tills på söndag då vi packar in oss i bilen och åker söderut en vecka för vinprovning och vitastränder (där jag förhoppnigsvis hittar en stor snäcka).

För några dagar sen var det reklam på tv om en utomhusbio och jag sa att jag så gärna skulle vilja gå på en sån, och imorse fick jag sms om att min man hade fixat biljetter till filmen The Tourist (med Johnny Depp och Angelina Jolie) på en utomhusbio i Kings Park den 12 februari! Hur snäll är han inte? Det ska bli som himla kul.

Det tredja jag ska berätta är att jag fått svar på det där jävla skit-backpacker-resebyrån Wicked Travel, och jag är så arg att jag bara vill åka tillbaka till Sydney och slå den där vidriga bruden rakt i ansiktet. De har verkligen inte hjälpt oss ett skit, när vi stod stilla med bussen norr om Brisbane och berättade att vi var fast pga översvämmningarna så gav de oss en e-mailadress dit vi fick mejla angående refund och mer kunde de inte hjälpa oss, sen slänger de ur sig att vattnet kommer nog vara borta om 12h(!?). Idioter. Det värsta är att den där idiot bruden vet att de är översvämmningar men ändå försöker hon lura på oss ett paket för 12,000kr. När vi ursäktar oss och säger att vi vill tänka på saken så säger hon "alla platsen kommer bli fulla, jag låter er tänka och parta ihop er lite själva en stund, ni kan låna datorn om ni vill". Och efter att ha matat samma mening om och om igen i hennes ansikte så fattade hon att vi inte ville slänga ut 12,000kr vardera. Men 5000kr per skalle blev vi av med. Svaret jag fick från den där e-mailadressen var "du får ta kontakt med ditt reseförsäkringsbolag". Jag har aldrig bokat genom ett resebyrå förut och det här var första och sista gången. Jag blir så arg att jag tänker lägga mig på sandlådenivå och kast så mycket skit jag kan på Wicked Travel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0