Jag saknar dig falukorven och bregottsmöret!


Igår solades det på Cottesloe beach med Sofie,Elina och Björn som var tillbaka från deras raod trip söderut. Vi målade svenska flaggan på våra kroppar med ett gult och ett blått solstifft, åt dyr glass och drack blaskig latte. På kvällen drack vi hej då-öl på Little Creatures för idag flyger de till Sydney och vidare till Nya Zeeland imorgon.

Just nu sitter jag och klurar ut vad jag ska äta, är hungrig men väldigt less på maten i detta land. Jag drömmer om svenskmat. Skogaholmslimpa, hushållsost, leverpastej, falukorv, bregottsmör, messmör, tunnbröd, o'boy, god mjölk, bollnäsfil, våfflor osv. Det är nästan plågsamt att tänka på allt gott. Jag måste nästan åka hem och hälsa på till den svenska sommaren och bara äta och äta och äta! ÅH GE MIG LITE GOD MAT NU. (Kommer sluta med att jag lagar tacos eller quesadillas, för det tröttnar jag aldrig på.)

Just nu känner jag för att slå huvudet i väggen också, för jag kommer verkligen inte få tillbaka mina 5000Kr. Buhuhu! Sen saknar jag min familj också. Buhuhu! Får trösta mig med att äta lite hemodlade vindruvor (plockade dirket från bakgården).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0