Svar på fråga

Fick en fråga här på bloggen av en 'Sara', men eftersom du inte lämnade någon bloggadress eller e-mail så svarar jag på den här. Kanske finns fler som läser som lurar på samma sak.



Efter att du fått jobb (man måste ha jobb innan man kan fixa skattekort) så kan du gå till Skatteetaten (skattekontoret). Jag bor i Jessheim så jag har ingen koll på vart skatteetaten ligger i Olso, men du kan bara googla det så får du nog fram en adress. Skattekortet har alltså ingenting med själva flygplatsen att göra. Du måste kunna fylla i vad du ska jobba med, ungefär hur mycket du kommer tjäna per månad, en adress i Norge osv. KOM IHÅG ATT TA MED DITT PASS! Då de måste registrera det för att kunna ge dig norskt personnummer och skattekort.

Jag hoppas att du fick det svar du behövde. Det är bara att fråga mer saker om du undrar över något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0