KUL i KUL

Imorsen ringde klockan 03.45, trött som bara den men det var bara att pallra sig upp och sätta sig i taxin till flygplatsen. På stolarna vid gaten somnade jag och helt plötsligt är det någon som drar mig i foten(!?). "Hello Sara!" jag är helt borta när denna 45-åriga man hälsar på mig, men när jag väl vaknar till i huvudet så ser jag att det är ju de tre äldre australienska lifeguardsen som står där! De var alltid med på kvällarna och drack öl med oss yngre, dansade med oss som om de var 20 år, så jäkla härliga. Och nu skulle de med samma flyg som oss.

Flygningen gick bra och fort jag sov mig igenom den, vi fick vårat kära bagage och fick tag på bussbiljetter in till China Town. Efter ca.1h åkande möttes vi av de höga byggnaderna och alla människor! jag har aldrig sett så många människor i hela mitt liv. 32 graders värme och en totalvikt på ca.22kg att bära, vi fick bokstavligt talat pressa oss fram på gtaorna så mycket folk var det! Vi hittade dock boende ganska snabbt, ett fint hostel/hotell för 50kr/natten dock så ligger det i det skitigaste området jag skådat. Vi lämnade våra saker på rummet och begav oss ut efter alla turismål, vi har GÅTT igenom hela Kuala Lumpur och jag har så ont i kroppen att jag knappt kan stå. Jag blev dyngsvettig och svart av alla avgaser, men sånt måste upplevas också. Runt hörnet har vi en marknad där jag fick tag på den godaste maten EVER för 10kr! Där köpte jag även en knallrosa klocka för 40kr.

Nu ska här sovas för vi ska upp ganska tidigt till flygplatsen imorgon, BALI HERE WE COME.

(ska försöka göra en bildbomb imorgon till er) God natt från Malaysia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0