Det händer på flygplatsen.

Kände att jag var tvungen att lägga till en kategori, just för att jag träffar så mycket olika människor och får uppleva många olika händelser.

Den första "Det händer på flygplatsen" måste nog bli berättelsen om katten som blev skickad på bagagebandet.

När man får ett AVIH (djur i lastrummet) ska man skriva ut tag till buren och kolla så att buren har rätt storlek och att jag det finns mat och vatten till djuret (+ massa annat). Men när man sitter på in-checkningen är det lätt att allting flyter på och att man gör saker automatiskt. Den här gången lyckades en in-checkningsagent skicka iväg en liten bur med en katt i på det vanliga bagagebandet(!). De ska ju normalt levereras på specialbagage. Lådorna på vanliga bagagebandet åker i 60km/h som rena nöjesfältet, så denna stackars katt fick en ordentlig skjuts för att sedan bli nertippad i "rännan" för bagaget till den destinationen. Där rullade buren runt några varv innan den slog till kanten och stannade.

Stackars katt säger jag bara! Jag tycker synd om alla djur som jag ser som ska bli iväg skickade. Dock så hamnar de ju på rätt ställe så det slipper åka i 60km/h, men hur kul är det att vara instängd i ett mörkt lastrum?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0