Norsk julafton, check!

Jag har aldrig firat julafton så ordentligt som jag fick göra igår, herrgud säger jag bara! Det började med att vi drack glögg sen kom det släktingar, där hälften var spansk så det blev en salig blandning av språk svneska, norska, engelska, spanska. Vi satte oss och åt julbord och jag kan ju säga att det var väldigt...grått(?) den norska julmaten ser väldigt tråkig ut, men  den var god! Fast jag saknade julskinkan. Alla vuxna bjöds på något väldigt starkt (enligt mig, jag fick hålla mig för att gör miner). Sen fick vi någon god efterrätt. Efter maten spelades det piano och vi dansade runt granen, helt plötsligt kom tomten och de små barnen blev galna (jag har seriöst aldrig sett så mycket paket i hela mitt liv). Det tog flera timmar att dela ut paketen haha. Jag hade tydligen varit väldigt snäll tyckte familjen för jag fick två julklappar av dem, två glas av märket BodaNova och en radio som man kan ha i duschen som de hade köpt i New York (hur bra som helst ju! jag saknar musik när jag står och duschar). Jag byggde lego med de småbarnen som de hade fått i julklapp, för att sedan dricka kaffe och äta mer kakor för att sedan körde vi en omgång "Ludo" som norskarna kallar det, jag berättade att det heter "Fia med knuff" hemma i Sverige. Det tog också flera timmar eftersom vi hade två spelplaner som satt ihop, men oj så kul vi hade. Jag knuffade ut mormorn och hon sa "nej nu tycker jag du kan åka hem till Sverige igen!" haha. Jag kom trea alla fall. Vi var klara vid 24.00 ungefär och då började jag verkligen bli trött, så jag tackade för allt och kilade ner till mig.


Jag ska helt klart prova fira jul i andra länder och prova deras julmat i fortsättningen, det var hur kul som helst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0