Happy Australia Day!

Vilken härlig långhelg! Gjorde inte mycket på lördagen låg mest och kikade på film. På söndagen åkte vi som sagt till South Beach med ett gäng kompisar och deras hundar. Sen blev det lunch på "Run Amuk" och det var nog första gången jag lyckats trycka i mig en av deras mega korv med bröd. Efter det åkte vi och chokladen och pratade strunt på bakgården hos en av våra vänner. Åkte hem vid 4-5pm och spenderade resten av kvällen i soffan. Ibte så actionfylld Australia Day men helt ok ändå.

Nu väntar jag bara på att den här dagen ska rulla iväg fort så jag får åka och hämta mamma på flygplatsen!

10.05pm

Ligger i sängen och läser lite i vår Lonely Planet bok. Den är helt fantastiskt! Jag ska ha den i handväskan hela resan, alla bra tips finns i den.

Idag har jag inte gjort många knop, tvättat, sytt och pysslat. Hade huvudvärk och orkade inte åka till stranden. Imorgon är det Australia Day pch vår väldigt lösa plan är att cykla till stranden i South Freo med en grupp vänner och sedan käka lunch på någon av de hipster restaurangerna som finns där.

Vi fick smaka på den sura sidan av denna long weekend ikväll, vi körde runt i 1,5 timme mellen Freo och Cottesloe för att hitta ett ställe att käka middag på men allt var smockfullt. Inte så jätte glad var jag.

Heat wave

Den här bilden tog jag på fläkten i vårt sovrum, klockan 22.30. Jag har sovit så jäkla dåligt den här veckan då det varit lika vamrt inne som ute, med eller utan fläkt, mitt i natten eller mitt på dagen.
Jag klagar alltså inte, nej nej. Jag har hellre för varmt än regn och kyla.

Nu är det långhelg eftersom det är Autralia Day på söndag så är alla lediga på måndag. Det ska bli skönt som tusan! Har fortfarande inga planer för den här helgen förutom några ärenden jag måste fixa innan mamma kommer (köpa ny madrass till extrasängen etc).

BYGGER OM

Fick för mig att bygga om bloggen lite. Har ju inte inte Photoshop på jobbdatorn så får nöja mig med paint. Nu känns bloggen ny och fräsch igen! Fixade bredden för att kunna ladda upp större bilder (testar med nöden inlägget) så alla gamla inlägg ser lite konstiga ut.

Annars så har jag inte så mycket att berätta. Albin åkte hem till Sverige igår, mamma kommer hit på tisdag och i helgen är det Australia Day och jag har inga planer för det än. Måste höra mig runt med vänner. Lär väl sluta med "beach and BBQ".

Familj <3

Gud vad jag längtar ihjäl mig efter min mamma! Sådär så att det gör ont i hjärtat. Bara 8 dagar kvar sen får jag pussas och kramas med henne.
Längtar otroligt mycket efter mormor och morfar också! Tur att jag kommer hem till sommarn.

Life is a beach

Ännu en kanondag på stranden. Jag brände mig igår så jag fick ha t-shirt på mig idag. Stannade i ca.2h, pallade inte mer. Kändes som att jag höll på att brinna upp. Solen är verkligen en killer i det hrä landet. Cyklade till det nya cafét i North Freo som heter "Short Black Sheep", grym iskaffe och skitgof lunch!
Plötsligt drabbades jag av världens supermigrän när jag satt där, skyndade hem och tog två tabletter innan jag somande till i soffan. Vaknade skitpigg och började städa, tvätta och gav mig iväg ut på en träningsrunda. När jag kom hem lagade jag en glutenfri pizza och började titta på min favorit film "Into The Wild". Nu är det dags att duscha och sedan titta klart på filmen.

Newie

Gjorde världens bästa köp här om dagen. $10 för dess shorts från Cotton On. De är gjorda i "mjukis-tyg" men med det möstret kan man lätt klä upp dem eller klä ner dem. Sjukt bekväma och snygga, är helnöjd.

Just nu håller jag på att tvätta, har städat kägenheten och lagat ett stort hål i ett par shots. En riktig housewife. Känner mig väldigt sugen på att sy mera eller virka. Ska se vad jag kan hitta på!

Beach day

Finner en ens ord på vilken bra dag jag har haft!
Började morgonen med att äta frukost och plocka lite i lägenheten. Klockan 9.30 så cyklade jag iväg till Leighton Beach. Låg där i flera timmar och lyssnade på Håkan Hellström och läste bok. Det var så himla varmt och skönt, en perfekt dag. Vilken tur man har som faktiskt bor här!

Nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra resten av dagen. Känner för att vila en stund (man blir ju faktiskt väldigt trött av värmen) eller cykla in till Freo och se vad som händer.

Sverige runt

Idag var jag uppe med tuppen nastan. Forsokte masa mig upp kl.05 men insag att jag aldrig kommer vara en morgon-manniska och stallde om klockan till 06. Kanner att jag har mycket energi idag, det ar fredag och jag langtar efter en slapp och skon helg hemma i soffan. Med massa svenska filmer saklart.

Har suttit och ritat lite pa en karta over Sverige. Det var sa himla langesen jag var uppe i Norrland, dit vill jag aka forst med G. Med utgangspunkt fran Falun, aka E45 hela vagen upp till Kiruna (mojligtvis Abisko). Sen aka hem via kusten.
Sen har vi sodra Sverige, med utgangspunkt Falun for att sedan kora ner till Goteborg och runt i kring Smaland, kanske Oland om vi hinner med. Sen maste vi saklart aka forbi Granna och kopa polkagrisar och sedan aka hem till mormor och morfar och stanna i Stockholm ett tag.

Hej Europa!

Eftersom jag har tagit snacket med jobbet nu så kan vi göra den officiellt: Jag och G landar i Sverige sista helgen i Maj och åker därifrån sista helgen i Augusti! Hur fantastiskt är inte det!? Jag längtar så att jag nästan dör. Har gjort en kalender som jag kryssar av varje dag. Jag längtar efter att få bila runt Sverige och visa alla våra fina sidor. Vi ska även resa runt i Europa, just nu är vi i stadiet att planera vart vi vill åka och vad vi vill se/göra.
Mer info kommer.

Nu måste jag sova. Är hemma själv till söndag eller måndag. Grabbarna har åkt down south och det känns så konstigt att vara HELT själv, men ack så skönt!

Afternoon swim

Vi åkte iväg till stranden först vid 4-5 på eftermiddagen. Då var det fortfarande 39 grader i solen. Skönt att svalka av sig lite.

La Cholita & Rooftop Movie

Sitter instängd i vardagsrumet med fläkten på och en iskaffe i handen. Idag är det 44 grader ute. Vi ska vänta till efter lunch sen ska vi till stranden!
Hade en sjukt rolig after work drinks igår! Kan inte förstå att vi orkade hålla igång i 6h, mycket skratt och tokigheter. Jag gav upp först av oss, men det var skönt att komma hem ta en duch och sova innan klockan blivit tolv.

Här kommer bilderna från vår date night i onsdags.

Världens bästa mexikanska restaurang! allt var så sjukt gott. Hit ska jag gå med mamma när hon är här.
Jag drack en margarita till middagen.
Efter middagen gick vi till utomhusbiografen.

Hair issues

Hej! Jag har en del bilder att ladda upp från vår date night i onsdags, men jag har varit kräksjuk en dag och sen har jag suttit hos frisören i flera timmar och fått en färg jag INTE bad om. Full fart den här veckan.

På bilden ser ni i alla fall hur jag ser ut just nu i denna stund... Jag bad henne att blanda in min naturliga mörkblonda färg och lämna det ljusblonda i topparna, men jag har blivit mörkbrun? Aja jag kan faktiskt leva med den mörka färgen (det är snyggt till mina gröna ögon) MEN jag inte leva med hur fläckigt det är! Leopard-hår (syns inte så bra på bilden). Tur att de erbjöd sig att fixa skiten nästa vecka gratis såklart. Kommer aldrig i mitt liv gå dit igen. Har varit där två gånger och de kan ju uppenbarligen inte göra sitt jobb.

I eftermiddag ska jag på after work med tjejerna sen imorgon blir det stranden (det ska bli 44 grader varmt).

Rooftop Movies

Tillbaka pa jobbet, redo for forsta hela vecka pa aret. Det har ju kants som att jag har varit pa semester fast jag har jobbat, bara for att det har varit sa lite att gora. Lite mer att gora denna mandag.

Vaknade med huvudvark och tankte "Den har mandagen kommer inte bli rolig!", men det gick over och nu kanner jag varldens lyckorus i hela kroppen. Vet inte varfor, kanner mig bara valdigt nojd med livet for tillfalligt. Har massa planer och sma aventyr planerade. Pa onsdag ska vi gora nagot som jag har velat gora laaaaaaaange! Namligen ga pa bio utomhus. Rattare sagt pa ett hustak, mitt i city. Vi ska ha "date night' med middag och sen bio. Vi planerar att kaka middag pa mexikanksa restaurangen La Cholita som ligger i Northbridge. Sen ar bion runt hornet pa ett av hustaken.

Melville Sunday Market

Det blev en tidig morgon för mig. Kl.06.00 ringde klockan och jag cyklade iväg till Melville Sunday Market. Ett tungt täcke av brandrök hängde i luften och jag kunde varken se havet eller Perth skyline som man annars kan se. Väl framme på marknade pratade folk om en stor brand så måste ha varit under natten. Det kryllade av folk även om klockan inte ens hunnit bli sju. Strosade runt för mig själv med en kaffe i handen. Hittade tre superfynd (prutade såklart!) och nästa gång ska jag ta med min cykelkorg så att jag kan köpa små växter.
Jag är verkligen ingen morgon-människa men när jag väl kommer upp och iväg så är det så roligt!
Jag fick med mig 2 klänningar och en guidebok till Bali och Lombok.

Wildlife

(Försökte ladda upp det här inlägget för flera dager sen, men har inte lyckats. So here you go!)

Vi invigde det ny året med att åka till djurparken. Den 1-1-14 åkte vi dit tidigt för att Anton skulle få klappa på kängurus.

A mexican new year

Igår hade vi som sagt mexikanskt tema på nyårsfesten. Käkade den godaste maten någongsin, spelade spel och lyssnade på musik. Mycket bra kväll som avslutade på kullen vid vår lägenhet där vi kollade på fyrverkerier.