Dunder och brak

Hej vänner och ovänner!
 
Det är full fart i sugan. Förra veckan fyllde jag år. 24 hela år. Har en liten släng av åldersångest. Snart halvvägs till 50! Hjälp. Nu måste jag göra en ny 'header' till bloggen också. I alla fall så tog vårt pick och pack och åkte ner till Margaret River för en liten mini-camping-semester. Så underart även om vädrret var väldigt varierande. Massor av god mat och vinprovning. Jag har köpt min första flaska rödvin (jag säger ju att jag håller på att bli gammal!) sen blev det två olika vita viner. Klättrat runt i fantastiska grottor har vi också gjort, och jag kan inte förstå varför jag inte gjort det tidigare där nere!? Det var så vackert.
 
Så fort jag får tid ska jag ladda över bilderna från kameran och skiva lite mer om helgen.
 
Den här vecka började med 35 grader vilket har hållit i sig. Igår efter en fantastisk middag hemma hos några vänner så satt vi ute på deras veranda kl 22.00 och drack espresso martinis i värmen. Lyxtisdag.
 
Idag var det lika varmt men det skulle bli thunderstorm. Vid lunch blev himlen svart, det började småregna och sedan bröt helvete ut. Blixtar och dunder. Alla lampor blinkade i kontoret och hissarna slutade att fungera ett tag. Blixen slog ner i byggnaden bredvid oss och jag har aldrig hört något liknande. Går inte att förklara men jag blev faktiskt rädd. Blixtarna haglade runt Perth på eftermiddagen och har startar bränder och annat kaos. Nu har det lugnat sig men det är möjligt att det fortsätter imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0