Helgens härligheter

På fredagskvällen lagade vi tacos och kollade på två filmer medans vi åt popcorn. Alltså en väldigt lugn och skön kväll. Lördagen började för min del klockan 04.30. Jag vaknade med världens kramper och smärtor i magen och spenderade morgnonens första 2 timmar i badrummet. Jag vill säga ALDRIGA MERA TACOS. Men det kommer jag inte hålla. Någonting gick i alla fall väldigt fel, troligtvis köttet i tacosen. Efter att ha hängt i badrummet, drack jag en kopp té för att sedan somna i soffan. Vaknade helt öm på "insidan av kroppen" men åkte till Freo och spenderade förmiddagen i solen. Resten av dagen låg jag och vilade och tittade på 'Snabba Cash' och 'I skuggan av värmen'. 
 
Idag vaknade vi vid 08.00. Jag hade fått sova ut hela natten och mådde helt ok. Vi åkte till South Freo Farmers Market. Den är varje söndag, men vi har aldrig åkt dit tidigare. Vädret var helt underbart (se bild nedan) och vi traskade runt bland de olika stånden som sålde lokala råvaror, färskt bakat bröd och kaffe. Vi köpte oss en varsin kaffe och med oss hem fick vi några avocados och mörkbröd (SÅ GOTT! Ska sluta köpa bröd från affären. Härmed gäller endast färskt marknadsbröd).


När vi kom hem så gjorde vi oss klara för att åka och äta en grekisk lunch med G's familj eftersom det är morsdag här i Australien. Efter lunchen så åkte vi hem och städade och tvättade sen har jag spendaret ett par timmar framför datorn för att beställa lite flygbiljetter, lite boende och tågpass. 25.000kr fattigare med nu är vår Europa resa äntligen klar! Efter många sista ändringar i plenerna. Lägger inte ut dem här eftersom varje gång jag gjort det så har dem ändrats. Jag har även mejlat min 'case officer' på immigration och meddelat banken om vilka länder jag kommer befinna mig i så att de inte låser mitt kort. Imorgon ska jag gå och beställa ett nytt MasterCard eftersom plasten håller på lossna på mitt kort och vilket gör att det kan krångla att betala ibland. Dessutom har G nyss fått ett nytt kort som är SKITSNYGGT! Jag vill jätte jätte jättegärna ha ett sånt. Det står 'PLATINUM' på hans dock och jag vet inte om jag berättigad det. 

Anyway. På eftermiddagen, innan vi åkte för att storhandla så åkte vi till havet och kikade på solnedgången. Så vackert! Fina Australien.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0