Att tala är silver, att tiga är guld

Jag har bestämt mig för att "stänga ner" min Facebook, på Fredag den 7 Mars händer det. Jag har tänkt göra det sen jag kom hem från Fiji, men droppen kom idag. Jag är bara så förbannat less på Facebook. Det är bara skit! Folk skriver bara skit, det är massa påtvingad reklam och spel men ändå så blir man besatt av att kolla den där ansiktsboken på telefonen hela tiden. Men nu är det slut, jag vill inte ha med det att göra på ett par månader i alla fall.
 
Man blir bara deppig av att läsa alla "statusar" där folk klagar på livet. De har inget jobb, de kämpar som nyblivna småbarnsföräldrar, de har jobbiga ex-pojkvänner, de håller på att renoverar, den där jävla snön är tillbaka osv.
Att skriva en lång historia där de hänger ut sig själva och andra på Facebook kommer ju inte hjälpa dem till ett bättre liv kan jag ju säga. Res dig upp från soffjävel och ta tag i dig själv.
 
Sen är ju Facebook en ren stalker-sida. Att folk sitter och skriver "Grattis på födelsedagen! :)", bara för att det står på Facebook när du fyller år är ju bara sjukt. Helt jävla sjukt. Att folk har full koll på om någon är "Singel" "I ett förhållande" eller "Förlovad" osv. Det skrämmer mig. Det är läskigt vad alla vet om alla. Snokar runt och pratar skit om människor och deras liv istället för att sköta sitt eget!?
 
Imorse fick jag ett mejl från G där en av hans vänner "anklagade" mig över att ha köpte en väska för $2500 (ca.16.000 Sek). För det hade han minsann sett på min eBay!
Alltså ursäkta mig, men det här är typ det löjligaste skiten jag blivit "anklaga" för i hela mitt liv. Först av allt, varför i helvete bryr han sig om vad jag gör med MINA PENGAR!?
Nu är det så här att jag har inte köpt någon väska för 16-lax, men om jag nu hade gjort det vad spelar det för roll!? Det är mina pengar och jag lägger dem på vad jag vill. Jag kanske ha sparat i flera månader till den där väskan? Det kanske är en något jag vill ha istället för att köpa ett hus/lägenhet och lägga alla mina pengar på ett lån?
 
Jag uppfattar mig själv som en trevlig och snäll person och kan därför inte se vart allt detta snack kommer ifrån. Jag får hela tiden höra att folk säger saker om mig som inte är sanna. Ett annat exempel är att jag tydligen vill ha barn jag "bara säger att jag inte vill ha det även fast jag vill". Det är tydligen svårt att lyssna på mig när jag säger NEJ, Jag vill absolut inte ha barn på flera år. Jag gillar inte ens barn i dagsläget, jag skulle aldrig orka, jag blir irriterad så fort det är gnälliga barn i affären eller på bussen, jag drömmer mardrömmar om att jag har barn och vaknar upp helt kallsvettig.
Jag skaffar barn när jag vill. Ni kan sluta tjata. Jag är ju bara 23 år!
 
Samma gällande giftemål. Det har folk tjatat om sen jag satte min fot här igen i Juni 2012. Det är så söndertjatat att jag inte ser något roligt i det längre. 
 
Låt mig sköta mitt liv som jag vill och sköt erat egna liv istället.
 
Så nu har jag lättat på mitt härta ordentligt här i bloggen. Bjuder jag en bild på dagens shopping. Herregud jag spenderar mina egna pengar, ring polisen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: rach/janni

hahahahahahahahahahaax23, skämtar du, hur orkar folk? *insert sarcastic emoji here*.

och håller medd dig om giftermål & barn osv, känns som babyboom 3000 just nu. Vissa vill ju skaffa barn och de flesta jag känner vet jag blir bra föräldrar när dem nu bestämde sig för att skaffa även om de är i rätt unga år. Men ändå, känns som att alla skaffar barn och förlovar sig, köper hus, husdjur och bilar osv och gifter man sig då inte inom ett år så går de rykten om att man har gjort slut ist typ. Världen är bra konstigt ^^

Svar: Hahaha puss på din kommentar!
Ja precis…. Jag känner mig då som ett barn fortfarande! VILL ALDRIG BLI STOR :P
orkar inte folk som ska vara så jäkla över vuxna och seriösa hela tiden. #YOLO
Sara Abrahamsson

2014-03-04 @ 15:23:58
URL: http://livelikeweredying.blogg.se
Postat av: faster jenny

kom hem nu så kan vi umgås och kramas på riktigt istället! jag lovar att gratulera dig (om jag bara kommer ihåg =))även om du inte har facebook. jag har ju förresten inte det själv så jag kan inte fuska ens om jag ville...

du kan få låna mina barn en stund, de längtar efter dig!

kram på dig shoploppan!

Svar: Ja absolut! Geoff säger att "äntligen kan han får träffa de två barnen som hänger i vårt kök" (kalendern) ;-) vi hänger gärna i Sandsjö ett tag, men även Stockholm såklart :-)
Sara Abrahamsson

2014-03-05 @ 22:04:37
Postat av: Deniz Atik

Word! Och grattis i efterskott :)

2014-03-08 @ 18:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0