Lyssna på dig själv

Mitt i natten och jag ligger och tittar på MTV serien Jersey Shore. Väldigt dålig serie men otroligt beroende framkallande. De festar, svär och bryr sig inte ett jäkla skit om andra. Jag har alltid velat göra alla andra nöjda framför mig själv. När jag var liten handlade allt om att göra mamma nöjd när jag var hos henne, och pappa nöjd när jag var hos honom. Att tänka på vad jag själv ville fanns inte i min värld. Genom tonåren har det handlat om att göra vänner nöjda och pojkvänner nöjda, även där stängde jag ute vad jag själv ville. Ibland när det kom fram hur jag egentligen ville eller kände så blev någon arg och skällde ut mig.

Men nog har jag fått skinn på näsan. Att flytta till ett annat land, resa och träffa nya människor gör att man lär sig en hel del. Det senaste året har jag bara gjort det jag vill och känner för, lite i stil med "I don't give a f***"-stilen som de kör i Jersey Shore. Och ännu bättre kommer det att bli att flytta till andra sidan jorden och göra vad fan man vill.

GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0