Delfinfamilj i Swan River

Igår hade jag turen att få se en hel delfinfamilj på nära håll. Jag var ute på en promenad i solskenet i hopp om att hittta några blommor att plocka. Gick längst Swan River när jag fick syn på massa rörelse i vattnet. Helt plötsligt dök det upp flera olika fenor och rätt som det var simmade en delfin precis bredvid mig när jag stod vid strandkanten! Det var så häftigt. Jag har aldrig varit så nära vilda delfiner förut. De lekte för fullt och en av den var en liten baby delfin. Och gissa!? Idag när jag var ute och sprang fick jag syn på några fenor guppandes i vattnet. Tyvärr hade jag bara min mobil och var inte snabb nog på att ta några bra bilder, men ser ni lilla baby fenan på tredje bilden?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0