V Day

HEJ BLOGGEN! Nu har det varit tyst allt för länge här. Synd att jag inte hade min kameran med mig down south, när vi var där och campade för två veckor sedan. Då hade jag kunnat bjuda på bilder. Lånade en gammal kamera med film från en kompis, tror ni att den funkade? nej.
Annars har jag varit upptagen med att jobba och fixa inför flytt. Jag har sagt upp mig från jobbet och kommer att flytta hem till Sverige om ca. fyra veckor! Jag lever lite fter You Only Live Once, och jag blir ju inte yngre så det är dags att göra något nytt. Typ som att bestiga Mount Everest och segla jorden runt... ja helt ärligt de är mina två störta mål på min bucket list. Börja nog jobab på de mindre målen först dock.. hehe.
 
Igår var det i alla fall alla hjärtans dag. En ursäkt att gå ut och öta middag. Vi hade bokat bord på The Raw Kitchen i Fremantle. Jag var super klädd super boho i en kimono från Arnhem.

All mat vi beställde var helt Raw, veganskt och glutenfritt. Jag tror att jag vågar säga att våran 3-rättersmiddag var den godaste maten jag någonsin ätit! Jag är hel mind blown vilka fantastiska smaker de har fått till.
Till förrätt delade vi på en hommus och rödbetsdipp.
 
TIll huvudrätt delade vi på en pizza med sallad och nachos. Mamma du skulle ÄLSKA dess nachos! Så goda.
 
Till efterrätt delade vi på en tasting plate. Den råa "cheesecaken" var sjuuuuuukt god!

Jag tänker då gå hit en eller två gånger till innan jag lämnar Perth. Hlet klart ett nytt favorit ställe.
 
I morse tog det mig 10min från att jag vakan till att jag var på stranden. Det är nog nytt record! Geoff ville surfa och jag hängde på. Mycket förvånade hittade vi massa vågor på straden närmast där vi bor. Jag har aldrig sett så stora vågor där någonsin!? Det är otroligt ovanligt att få några vågor där överhuvudtaget, speciellt under sommaren. Han spenderade 2 timmar i vattnet och jag låg på stranden och halvsov (det var så tidigt på morgonen).


Kommentarer
Postat av: Per

Massor med välkommen hem ! :-)

2015-02-16 @ 00:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0