Storm

Full fart, ingen vila. Livet går i 102934023984km/h just nu. Jag har haft 1 vecka på mig att lära mig ett nytt jobb (för samma företag), jag har fixat med skatteåterbäringen, jag har flytatt in i lägenheten igen, jag håller på med mitt visum (mer papper att fylla i..) och toppen på det är att jag i 3 dagar denna vecka inte är på kontoret och försöker göra mitt nya jobba utan jag befinner mig på en workshop som är full fart från 08.00-18.00. Ännu en vecka av en helt slutkörd Sara helt enkelt. Jag längar verkligen tills September är över! Allt för mycket på gång just nu. Vet ni vad jag gjorde i helgen? Jag laddade hem en av Pippi Långstrump filmerna från 1970. Jag behöver hennes energi och tankesätt just nu:
 
"Det har jag aldrig provat tidigare, så det klarar jag säkert!" - Pippi Långstrump.
 
Jag klara allt, jag vet det. Måste bara peppa mig själv när det är jobbigt i uppförsbackarna.
 
På väderfronten så har det gått och blivit stom i Perth. En riktigt hemsk en. Jag vaknade hela natten av olika ljud och det kändes som att träden skulle blåsa in genom fönstret. En annan lägenhetesbyggnad en bit ifrån oss hade inte lika tur:
Hela taket blåste av! Tänk er att vakna mitt i natten av det, och få en förstörd lägenhet. Jag hoppas att vi slipper.

Kommentarer
Postat av: faster jenny

Bra Pippicitat, det kan jag också behöva lite av! Vi här hemma tänker på dig, du är en kämpe!

Hoppas taket får sitta kvar i topp.
KRAM!!

2014-09-08 @ 22:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0