PLANKSTEK

Vi kör på vegetarisk matsedel denna vecka, förutom idag då. G tog på sig uppgiften att tillaga plankstek. En favorit som han åt i Sverige. Jag har bara provat det en gång och hade en extremt dålig upplevelse, så det för andra gången på 6 år som jag åt planka. G hade direkt översatt Per Morbergs recept, så på svengelska fick han ihop det riktigt gott förutom bearnaisesåsen som fick hällas ut i slasken. Att det ska vara så svårt? Måste ju vara anledningen till att man alltid kör på färdig i burk hemma i Svealand.
 
Jag har förresent funderat lite på vad jag ska köpa till mig själv i födelsedagspresent. Funderar på att köpa en lite kamera med inbyggt WIFI eller köpe en nytt objektiv till kameran jag har...kan inte riktigt bestämma mig. Har ju några veckor till att fundera.

Kommentarer
Postat av: Lillebror

tips på beasåsen man måste ha i fettet väldigt sakta i början nästan dropp vis det ska också vara ganska varmt(inte kokande) börja med typ droppar sedan mer med tiden och såsen har blivit tjockare sen så får den inte bli för kall eller för varm för då kommer den skära sig :)

2014-10-27 @ 16:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0