Vi räknar ner

Vi är under 2 månadersstrecket nu. Det går sakta men säkert. Sen jag skrev sist har det väl inte hänt så mycket. Hösten har kommit hit på riktigt. Jag har både jacka, ugg boots och halsduk på mig när jag går till jobbet. Hatar att frysa! Förra helgen var jag och såg min första AFT match (australiensk fotboll). 43.000 supportrar är ganska mäktigt även om vädret inte var på vår sida och det spöregnade. Jag fick i alla fall min öl, chips och korv.

 

Något anant som jag inte nämnt i bloggen är att vi har kämpat med inneboende sen vi kom hem från Bali. När vi klev innanför dörren så var hela vårat kök invaderat av kryp. De var överallt! Jag har mått så otroligt dåligt över det. Vi har gjort allt vi kan, vi har vänt upp och ner och städat varje liten vrå av köket. I två veckor har vi hållt på med starka medel och flera bakslag men nu kan jag se ett ljus i tunneln. De är nästen helt borta.

 

En positiv nyhet är att jag har fått min tatueringstid. 11.00 den 2/6 smäller det!

 

Vi har ännu en gång planerat om våran Eurotrip. Vi ska nog kolla på lite flyg-/tågbiljetter i helgen. Jag har försökt korta ner vår resa lite. Vi vill hellre uppleva ett par ställen fulltut istället för att göra något halvdant. Med det sagt så har jag fortfarande 12 länder på 45 dagar inplanerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0