Rainy day


Idag bjuder inte Perth på sitt bästa väder. Den här bilden tog jag i ett av våra mötesrum, med utsikt mot Kings Park. Man hör hur vinden susar imellan byggnaderna. Inför nästa vinter ska jag köpa mig ett par gummistövlar. 

Nu sitter jag på bussen på väg hem, kikar på väskor (ovanligt?) på internet. Hatar alla mina kläder för tillfället, vill bara kasta allt. Men snygga väskor, som håller en hel livstid och som aldrig "går ut mode"  finns det gott om. Jag önskar att man kunde klä sig i väskor, då skulle livet bli enklare!

Den här gobiten får det att klia i fingrarna!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Fin och inspirerande blogg hörru. Jag flyttar till Perth i november med min pojkvän som kommer därifrån. Just nu bor vi i Sverige. Tänkte bara höra om du har lust och tid att berätta hur ni gjort med partnervisum. Jag och min kille har varit ett par sedan april och första året i Australien ska jag ha working/holiday visum. Har miljonvis frågor om hur det är att emigrera och du verkar ha KOLL på läget.
Om du vill får du gärna höra av dig.

Svar: Hej!
Vad kul! :) har du varit i Perth förut? November kommer var perfekt att flytta hit, precis när sommarn börjar. Jag hjälper gärna till och ska försöka svara på alla din frågor :) jag önskar själv att det hade funnits någon där med en hjälpande hand när jag gick igenom hela proceduren. Jag gjorde allting själv, det är billigast så. Jag hyrde ingen "agent" utan samlade all info själv, bokade möten och hälsoundersökningar osv. Det är otroligt tidskrävande och mycket jobb, jag har fällt en del tårar av frustration och ren vrånghet men jag lyckades tillslut! Mitt först tips är att SPARA ALLT som bevisar att ni är tillsammans. Email, biljetter, FOTON, presenter, födelsedagskort osv. Nästa tips är att inte börja läsa och försöka fylla i alla papper för parter visat innan ni flyttat hit. Kom hit och "bo in er" lite och sen är det enklast att lösa allt här på plats. Skicka alla frågor eller funderingar du har till min mejl: [email protected] eller kontakta mig på Facebook "Sara Abrahamsson"
Sara Abrahamsson

2013-09-25 @ 15:09:25
URL: http://malinelisabetharrvall.wordpress.com/
Postat av: Malin

Åh tack har väntat ditt svar(haha stalker) men jag svarar på facebook då då.

2013-09-26 @ 16:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0