NOT A GREAT START

'Casual Friday' är bäst, vi har  det på jobbet varje fredag. Friklädsel alltså.
 
Skönt med helg tänkte jag när jag vaknade utvilad och utan alarm idag. Gjorde bananpannkakor med hallosylt till frukost och när jag läste min mejl på telefonen så såg jag att jag hade fått ett från australian immigration. Första gången jag har hört något från dem på 10 månader! Jag hade hoppats på något positivt och bra men icke. De kräver ett utdrag från polisregistret från Norge och tydligen så har jag skickat in fel utdrag från det australienska registret (fasten alla sa att det var rätt först).... vilket JÄVLA HELVETE de är att ha och göra med dem! Flytta aldrig till ett annat land sger jag bara. Nu har jag betalat för ett nytt utrag här i Autralien och ska fixa det från Norge på måndag, då jag har tillgång till scanner och printer på jobbet.
 
Inte det bästa sättet att starta lördagen på, men what to do. Nu ska jag färga håret. Jag har köpt en hårfärg som tar 8 tvättar att få ur. Jag kan vara lite spontan med mitt hår, och vi får se hur den här färgen blir. Ska ta en före och efter bild.
Skulle ha följt med G på hans fotbollsmatch eftersom det är 'ladies day' = drinkar + mat för oss ladies. Men jag blev så arg/ledsen/irriterad på mejlet jag fick så jag höll på att börja gråta. Känner inte för att vara social så ska städa och slappa här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0