GP After Hours

 
Idag var ännu en inte så action fylld dag på jobbet. Inte ett telefonsamtal eller mejl på hela dagen. Skönt att få betalt för at göra ingenting, men samtidigt tråkigt. Det känns som att jag inte varit på jobbet på flera veckor just för att det har varit helt dött i två veckor.
På lunchen promenerad jag till Kings Street och KOOKAi, hade en credit note på $130 att spendera och jag hittade två fina klänningar och en sjal på rean. 
När jag kom hem åkte jag med G som skulle ta en sväng och se om det fanns någon surf. Han hoppade i vattnet vid Leighton beach och fick ett par vågor men kom upp efter 15min. Han klagade på att hans bakhuvud gjorde ont och bad mig att titta. Där fanns ett öppet sår stor som en svensk 5-krona (toppen på surfbrädan hade skjutits rakt in i bakhuvudet)! USCH. Massa blod och äckelpäckel. Vi åkte hem och han fick byta om sen bar det iväg till Freo hospital. Akuten var proppfull med folk så vi valde att gå till en läkare runt hörnet och betala för att få hans huvud lagat istället för att sitta och vänta i flera timmar. Efter en väntan på ca.30min fick vi komma in och träffa en sjuksköterska och doktor. Jag hatar sår och sånt äckligt men den där herr-sjuksköterskan skulle prompt visa mig hur man kan laga skallen om nu detta skulle hända om vi är långt från civilicationen (typ Fiji). Kul snubbe alltså!
Lite lim och en spruta senare så var G redo att åka hem igen. Tokstolle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0