BACK IN TOWN

Nu är vi hemma igen efter en långhelg i Bunker Bay! Ville inte åka hem. JAG ÄLSKAR stället och Dunsborough och Yallingup. Kan verkligen tänka mig att bo där nere under sommaren någon gång och jobba på något litet café. Vårat hotell var superfint och frukostbuffen var grym! Vädret var på vår sida också. Jag såg ett par stora ödlor och mer döda kängurus än levande (förutom den som hoppade fram från buskarna framför bilen och iväg). Vi stannade på HAPPS vingård och köpte 7 flaskor vin, jag köpte polkagrisar på Candy Cow och till lunch hade jag en riktig australiensk paj för första gången. Det bästa av allt var att jag såg en VAL idag när vi var på stranden! SÅ COOLT. Jag har alltid velat se en val och den var så nära stranden. Vi höll på att filma med min kamer och fjanta oss och så säger G 'ser du valen?' så jag har det på film. Ska sätta ihop alla filmsnuttarna och lägga upp det här.
Vårt 'studio' hade ett kök så vi kunde laga vår egna mat om vi ville.
Såklart började jag på den sidan med gosaker. Tror jag var upp 4 gånger och plockade flingor/ägg/bagel med lax/muffin/munk osv.
Lördagen bjöd på lite mulet väder och det var fotbollsfinal på tv som gällde.
Efter fotbollen tog vi en sväng med bilen till olika utkiksplatser.
Söndagen bjöd på finväder och vi hängde på stranden, mötte upp Cody och Zoe för lunch och åkte och kikade på utsikten igen.
Vingård efter vingård.
På de här småvägarna med mötande trafik får man köra 110km/h! Helt galet.
POLKAGRISAR!
Här har ni den, den typiska australienska pajen! Man kan välja mellan olika innehåll, jag valde steak, cheese and bacon paj: SVINGOTT! Jag förstår inte varför jag inte provat deras pajer förut.
 
Det var vår tripp down south!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0