Det är dags för söndagsmys

Jag är bara bra på att blogga på söndagar. Det är liksom den roligaste dagen på veckan! (även fast man måste vecko-städa den dagen också)
Herrn i huset åkte iväg och surfade imorse så jag vaknade upp själv vid 9-tiden och käkade frukt-frukost, diskade medans jag väntade på att vattnet i espressomaskinen skulle bli varmt. Skulle precis mala lite kaffebönor när jag kom på att vi hade helt slut på kaffebönor!!!! Dålig start på dagen alltså.
När min iskalla och saltvattninga man kom hem åkte vi till Freo för söndags-kaffe. Det blev en take away flat white från Hush espresso så vi kunde gå runt och kika på markanden samtidigt.
Galen pirat som lekte med eld.
Händelseförlopp när G tar kort...
Han höll på att spräcka överläppen (igen!) igår när han fick en armbåge rakt i fejjan under fotbollsmatchen. Det såg ut som att han hade en stor snus under läppen, men idag har det gått ner.
Freo är känt för alla gamla bevarde byggnader. Det blir liksom en extra mys-känsla med alla caféer, jag älskar det.
Vi stannade till på affären-som-jag-inte-kan-stava-namnet-på som har massor av kryddor/kaffe/té/kakor osv från olika delar av världen. Det var där jag hittade leksands knäckebröd förut. Vi köpte på oss nya kaffebönor, grönt té och 3 kryddor (en av dem är kanel de andra kommer jag inte ihåg).
Såg ett enormt lastfartyg i hamnen som fint var markerat med 'Stockholm' på baken!
Sen kom det lite regn så då åkte vi hem. Nu sitter vi med varsin dator i knät, jag bloggar och G kollar på tecknadeserier (haha man kan ju undra hur gammal han när egentligen) med en öl i handen. Jag ska ta och prova mitt nya gröna té!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0