Städtant

Jag som inte skulle bry mig. Men jag kunde inte låta bli. Eftersom det manliga könet föddes utan halva hjärnan så fattar de inte när man måste städa! Jag får stå ut med 3 av dem. I en 2:a. Jag möttes av en mardröm till badrum när jag flyttade in och har liksom skjutit på att städa ihopp om att någon av dem som faktiskt skitat ner skulle göra något. Men ikke. Idag tog jag på mig skyddshandskar och skrubbade allt i hela bardummet t.o.m min stackars lilla tvättmaskin (den var min från början tills jag flyttade) var jag tvungen att städa på insidan. Då den var full av svart damm. Nu är det så rent i badrummet att man nästan blir bländad av att gå in där! Körde runt dammsugaren i hallen och köket (där min bror faktiskt hade diskat medans jag gjorde det andra, en applåd till honom!), men höll mig noga till "min del". Den delen där de sover får de hålla rent själva. Sen skrubbade jag av köket med rengöringsmedel.
Jag känner att jag kan leva på "men jag städade ju faktiskt badrummet!" ett tag och var lite små-bitchig mot dem. Höhö.
Nu måste jag äta middag, dör ju av hunger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0