Norge

Jag vet att det varit tyst här ett tag. Har åkt motorcykel med mamma och umgåtts så mycket jag kunnat med min fina familj. Men allt roligt har ett slut...
Någon gång måste man ju börja jobba igen för man kan ju inte leva på luft. Så igår tog jag mitt pick och pack körde hela vägen till Norge med min bror.
Städade klädkammaren (även kallad 'bunkern'), flyttade in luftmadrassen och hängde upp min kläder där. Det finns inga fönster men jag sover helt okej där inne. Vi bor alltså 4 pers i en 2:a, därför valde jag att flytta in i 'bunkern' för att kunna vara ifred lite.
Idag har jag stressat runt på Storsentret. Skulle köpa SIM-kort till mobilen men då säger tjej "vi tar inte utländska kort..." när jag ska betala. Vad är det för påhitt!? Typiskt Norge. Fick springa till en bankomat och ta ut pengar vilket kostar mig 40:- för 'uttag i utlandet'. Suck.
Lämna CVn till olika butiker.
Sen var jag tvungen att gå in på Lebaras hemsida för att registrera mig. Jag sprang hem, på med datorn. Då funkar inte mitt norska D-nummer (födelsenummer) längre (som man måste fylla i i registreringen). Registrerar det på min bror istället.
Springa till skattekontoret 30min innan stägning (såg att de ändrat till 15.00 istället för 14.00 när jag kom dit dock). Fråga om nytt skattekort, få papper som ska fyllas i. FATTAR NOLL. Vänta på att gubben blir ledig så jag kan fråga honom. Jag förklarar att mitt D-nummer inte verkar fungera men han säger att man har samma om man en gång registretat sig. Han skriver ut papper med nummret på. Sen säger han att jag inte kan få nytt skattenummer förens jag har en arbetsgivare. Då har jag väntat och krånglat där i onödan..
Ringer Elina och möts i Sentret för en kaffe. Satt där i flera timmar och babblade om allt. Synd att hon åker till Asien om någon vecka och är borta 2,5 månad! Boooh.
Glömde helt bort tiden och att jag skulle skype:a med G. Kom hem och lagade middag och nu har jag sprungit till Rimi och bantat burkar i två vändor. Tjänade 170:- på grabbarnas cola och ölburkar!

Nu ska jag skicka lite mejl om jobb sen ska jag ta det lite lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0