Jobb

Det kändes som att jag blev kastad in i 3:e världskriget. Men jag kom snabbt in i mina "flygplats-rutiner" och tempot. Jag fick en lång genomgång av olika alkoholsorter, vilket vin som passar till vad osv. Jag hälsade på alla som jobbade och det var många glada och supertrevliga kollegor. Genomgång av kassan och olika kvoter för alkohol och tobak. Det är intressant hur mycket folk spenderar på taxfree när de flyger. Ett par köpte saker för 5000:-!? Det är sjukt. Bäst av allt idag var väl smink och parfym avdelningen! och jag fick reda på att man behöver inte vara utbildad inom make-up, utan man kan jobba sig upp dit om man vill. Hur bra?! Det ska jag satsa på.

Nu ska jag äta sen sova, min hjärna behöver verkligen vila. Jag antar att jag kommer drömma om kvoterna för det gör mig mest nervös: "1l sprit, 1,5l vin, 2l öl" och "3l vin, 2l öl" "5l öl" osv osv osv osv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0