Annoying


Jag har verkligen blivit en annan person av att bo i Australien. Jag hade helt glömt bort hur otrevliga vi egentligen är här i norden. I down under ler man, man blir allt hälsad på när man går in i en butik, folk småpratar med en när man väntar på bussen, de hjälper en att hitta, du säger 'hej' när du kliver på bussen och du säger 'tack' när du kliver av. De viktigaste/vanligaste är att du ursäktar dig när du vill komma förbi, fråga något eller om du vet att du kommer krossa någons synfält (tex. i butiker när folk tittar på saker).
Tydligen så har allt det här slutat att existera här uppe. Du blir inte "välkommnad" in i butiken och de säger knappt något när du betalar. Värst är ju övriga kunder som ställer sig mitt i fucking vägen när du tittar på något!? Det hände idag och det första jag tänkte 'är det är skämt eller? va fan gör du?!'. Hon kunde ha ställt sig bredvid för att kolla på samma sak, men utan att säga något så gled hon in och ställde sig mitt framför mig. Jag blev så paff så jag bara stod kvar där tills hon vände sig om och insåg att hon stod mitt i mitt synfält och flyttade på sig.
Eftersom norskar inte fattar 'ursäkta' och det norska ordet för det är töntigt så tänker jag börja säga åt folk på engelska istället. Ska nog köra på samma sak i Sverige.
Enough is enough. Juste.

Kommentarer
Postat av: rach

instämmeeeeeeeeeeer.

2011-10-15 @ 21:22:26
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/
Postat av: Kahrein

Fast...

"tills hon vände sig om och insåg att hon stod mitt i mitt synfält och flyttade på sig"

Då var det väl inte på medvetet jävelskap hon ställde sig där?

2011-10-18 @ 18:04:37
URL: http://kahrein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0