Sydamerika och centralamerika

Nu har jag fyllt ett helt A3-papper med allt jag vill uppleva och göra i sydamerika och centralamerika. När det gäller sydamerika är jag mest intresserad av Chile och Peru, de länderna verkar helt otroliga! Ska jag erkänna är jag lite rädd för Brasilien, har läst så himla mycket dåligt. Först hade jag tänkt resa själv till Rio de Janeiro, med buss vidare till Buenos Aires (Agentina), flyg till Santiago (Chile), buss HELA vägen till La Paz (Bolivia), buss till Lima (Peru), flyg till lilla ön Aruba, flyg till Panama, buss genom Costa Rica, Nicaragua, Honduras och sista stopp Cancun (Mexico). Ska helt klart genomföra detta, men jag hoppas att jag kan få någon att hänga med. Jag vet att man inte ska läsa för mycket om länderna man vill till, det finns ju alltid baksidor på allt.

Sydamerika/centralamerika har den störta rån-, mord- och kidnappningsstatistiken. Jag vet folk som har blivit pistolhotade på allt de ägde när de var i sydamerika. Jag läser olika forum och såklart är det tjejer som varnas mest. Prata inte med någon, dela inte taxi med någon, gå inte själv, var inte ute när det är mörkt, gå ALDRIG själv om du har blont hår osv. Kommentarerna växlar varandra med "ÅK INTE SJÄLV SOM TJEJ!" "Gör inte motstånd om du blir rånad, ge dem bara pengar då är allt över på 2 sekunder och du har livet i behåll. Kom ihåg att aldrig ta med dig mer än 200-300kr när du går ut" "Jag åkte själv och jag hade den bästa resan i mitt liv!! ÅK" "Allt handlar om sunt förnuft och hur du för dig" (jag håller helt med sista kommentaren). Jag har ju flängt runt i asien och ibland kan jag sitta och tänka på saker jag gjort och hur illa jag kunde ha råkat ut, men jag gjorde inte det. Man kan ju inte sitta hemma för att man "inte vågar", man kan ju lika gärna bli påkörd eller rånad av att gå till den lokala mataffären hemma.

Kommentarer
Postat av: rach

men hallååååå ----- är så jävla sugen på att resa så jag dör. haha Har verkligen rescrawings.Syd/Centralamerika ser/låter nice ut, dit ska jag med under min livstid. haha jag ska/vill överallt hoho 8D

2011-05-24 @ 10:40:39
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0