5 månader

Såklart kunde jag inte sova inatt. Jag var helt upp i varv om att resa, och va tvungen att lugna mig lite genom att planera en hel resa genom asien. Jag har skrivit upp alla platser jag vill till (32st) och jag har räknat ut att jag behöver 5 månader på mig.

Jag tänker börjar i norra Malaysia, ta båten till öarna i södra Thailand och jobba mig upp längst västkusten och över till östkusten. Upp vidare till Bangkok och därifrån flyger jag till Laos huvudstad Vientiane. I Laos åker jag upp norrut längst en flod och gör den välkända tubingen och turistar bland tempel. Sen köper jag ett nattbusspass och åker ner till södra Laos, njuter av teplantage och andra odlingar. Åker till paradisöarna 4000 Island.
sedan är det dags för Kambodja, åker buss från Laos till Siem Reap, sedan vidare till huvudstaden Phnom Penh och ut till kusten. Efter det är det dags för Vietnam, dit tar jag mig med buss också. Tar mig från Saigon och åker längst hela kusten (med flera stop på vägen) upp till Ha Noi. Från Han Noi flyger jag till Hong Kong där jag avslutar resan!

Nu har jag inte skrivit ner resan i detalj för er, men visst låter det bra? Jag har räknat ut att jag kan behöva 2,5 veckor i norra Malaysia, 6 veckor i Thailand, 3 veckor i Laos, 3 veckor i Kambodja och 4 veckor i Vietnam och några dagar i Hong Kong.

Den här resan får bli av 2012 tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0