Upplärning

Oh herregud, jag vet inte vart jag ska börja och mitt huvud håller på att explodera. För mycket information på en gång. Vi höll på 6h i sträck. 3h ägnades åt att bara lära sig kaffemaskinen (tur att jag har en grund från vår maskin här hemma) med en utbildad barista. Vi gjorde alla tänkbara kaffes (säger man så?), varmchoklad, iskaffe, ischoklad, egenpressad juice, smoothies och allt fick vi prova eller dricka upp om vi ville. Vi gjorde även mackor och gick igenom menyn. Slutade med att jag lyckades trycka i mig en specialgjord macka, en cappuccino, en latté, en iskaffe och juice. Blev liite för mycket kaffe känner jag. Vi försökte lära oss kassan och vart allt finns och i vilka skåp osv. Det är så himla mycket nytt att lära sig så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Fast det ska bli kul och jag längar efter den dagen när jag kan göra riktigt gott kaffe!

Imorgon har vi chansen att åka dit och träna på allt innan vi öppnar på torsdag, men ingen verkade vilja ta sin tid och göra det förutom jag. Det gör mig ingenting, både chefen och ägarna kommer vara där och fixa det sista. Då kan jag träna att göra kaffe till dem och byggarbetarna, dessutom kan jag lära mig kassan och ställa alla frågor jag vill. Sen ska jag vara med och öppna kl.07.30 på torsdag.

Fick min 'uniform' idag också. En tröja, ett förkläde och ett pannband. Jag lovar att bjuda på en bild senare.


Kommentarer
Postat av: Faster Jenny

Det vinner du på Sara! Vad roligt att du har ett jobb, stort grattis till det!!!



Vi ser fram emot att du kommer hem och bjuder på lyxkaffe i kylan sen =)



Massor av kram!

2011-06-29 @ 16:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0