En kväll på sjukhus

Ja min lördag kunde ju ha slutat bättre. Jag hade ju planer på att gå ut på kvällen med tjejerna. Istället tillbringade jag timmar på sjukhus.

Dagen började bra med kaffe och fotboll och solsken. I slutet på tredjeperioden blev G slagen hårt i bakhuvudet och föll ner på knä men stod upp igen och började springa så ingen trodde att något var fel. Sista perioden fick han sitta och vila då han började bete sig konstigt. Han brukar alltid komma fram till mig efter han duschat men det gick nästan 40min innan ha tillslut ringer mig och frågar vart jag är, jag förklarar att jag sitter på samma pats som jag suttit hel tiden. Han ber mig komma till honom, han frågar efter hans nycklar om och om igen och jag förklara att jag har dem i min väska. Han kan inte fokusera blicken, tittar åt olika håll, beter sig som att han var full. Klagar på att han har ont i huvudet. Josh kör oss hem i G's bil. Jag ringer G's mamma som är påväg för att ta honom till sjukhus. När vi kommer in i lägenheten frågar han "vart är min bil? hur kom vi hem?" och då började jag förstå att något är väldigt fel. Sen börjar frågorna komma om och om igen, samma frågor och jag svarar samma svar ändå kommer samma frågor. Tillslut började jag gråta. G's mamma kommer och vi tar honom till ett mindre läkare som inte kunde hjälpa oss alls. Vi åker till akuten på Murdoch hospital och han ställer fortfarande samma frågor om och om igen. Vi väntar någon timme men får veta att väntan kommer bli lååååååååååångt. Vi bestämmer oss för att åka till Fremantle hospital istället. I bilen klagar han på huvudsmärtor som blir värre och att han mår illa. I Freo blir vi mottagna på en gång. Han läggs på en bädd, nackskydd på, blodprover, tester och sen körs han iväg för att rönka hjärnan, nacke och någonting mer. Han kommer tillbaka, börjar fråga samma frågor igen. Doktorn (som var skitbra och rolig) kom tillbaka och sa att allt såg helt normalt ut. En sjuksköterska ger honom smärtstillande och han blir helt lullig. När vi kommer hem frågar han fortfrande samma frågor, jag lagar mat och vi tittar lite på en film. Sedan går vi och lägger oss och jag vaknar flera gånger under natten för att kolla så han är okej.

Nu vaknade han precis, får hoppas han är okej idag så jag slipper svara på samma frågor igen, haha.

Kommentarer
Postat av: rach

waaah, men shit. läskigt :cccc paniken när man inte vet.. Hoppas han mår brao idag :)

2011-07-10 @ 11:22:59
URL: http://livelikeweredying.blogg.se/
Postat av: Frida

Men herregud! Stackrs Geoff!

Hoppas han mår bättre idag. Hälsa från mig!

Kram

2011-07-10 @ 12:16:11
URL: http://projekt25.blogg.se/
Postat av: Deniz

usch va hemskt :/

2011-07-12 @ 14:16:00
URL: http://bengibong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0