Tillbaka till verkligheten

Jag är hemma igen. Efter att ha levt en vecka med trassligt hår, solbränd och saltvattnig kropp och sand överallt. Jag har varit på vingårdar (11 flaskor köpte vi, man ska alltid ha dubbelt av samma sort så man kan dricka en flaska och spara en), klappat och matat en känguru, fiskat, sett den störta stingray i hela mitt liv, klättrat på stenar vid havet och skrikit i panik när de stora krabborna försökte nypa mig i tårna. Åkt från surfbryt till surfbryt och sett helt otroliga stränder och nybyggda miljardvillor. Förudrats över hur inbrottstjuven (jag har en känsla av att de var de två 9-åriga pojkarna i grannstugan) bestämde sig för att sno våran kortlek istället för TVn eller våra iPODs, jag letade i 3 timmar efter den där kortleken innan jag insåg att någon faktiskt hade gått in genom bakdörren som inte var låst. Firade Australia Day på stranden och på solstolarna utanför våran stuga, alltid med en kall öl och bra musik ur radion. Låste in bilnycklarna i bilen och fick hjälp av några surfare att bryta av handtaget på dörren och lirka upp låset.

Har massor med bilder att bjuda på men hela dagen har jag varit svullen som en boll med världens mensvärk och huvudvärk, så nu ska jag laga middag och inte röra mig en meter. Bilderna får komma imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0