Psykiskt trauma

Herregud. Jag har precis dödat 5 (FATTAR NI ELLER!? FEEEEEEEEEM!?) kackerlackor i MITT EGNA KÖK!? Min värsta mardröm är va de är. Där stod jag med tårar i ögonen och panik i hela kroppen, med en sjuk pojkvän som ligger i soffan och blir irriterad på mig för att jag hoppar runt med bugspray. Jag är så äcklad men samtidigt tacksam att de bara är mellan 1,5 till 2cm stora (men dem är ju så jäkla snabba!!). Tänk om de hade varit lika stora som dem som finns ute på gatorna(!?). Fy fan jag som inte vågar gå till affären när det blir mörkt för att det springer kackerlackor överallt. Får panik i sängen ibland för att jag tror att jag har kackerlackor där, fast det bara är lakanet som vikt sig. Kackerlackorna får mig verkligen att vilja åka hem till Sverige ibland!

Dessutom drömmer jag mardrömmar om översvämmningarna i Brisbane. Att jag förlorar allt jag äger och värst av allt att jag förlorar mitt pass, gör illa mig och blöder och ingen vill hjälpa mig. Det är konstigt att det tar så hårt på mig, för det var ju inte "så illa" när jag var där.

TACKA GUD för att vi åker bort en vecka imorgon! Jag har nu sprayat ner hela köket med bugspray (jag har dessutom hittat var de där viriga krypen kommer ifrån och det hålet ska stängas). Sen har jag matat min pojkvän, serverat honom té och massa vatten för det är ju så synd om män när de blir sjuka. Ni vet de är ju nära döden när de får lite huvudvärk.

Okej nu ska jag försöka lugna ner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0