Stoppljus

Lyssna inte på australiensare. De säger att man inte behöver solskydd på vintern och de har bara skrattar åt mig varje gång jag under denna vinter sagt att jag blir solbränd. Idag var det strålande sol men det blåste riktigt kallt. Jag satt fint placerad i min campingstol och tittade på fotbollen några timmar. JAG ÄR BRÄND. Knallröd, det stramar i ansiktet och man ser att jag haft solglasögon på mig. Nej nu är det jag som börjar med solskydd igen, dessutom går vi ju faktiskt mot varmare tider. Jag hoppas hinna ligga på stranden liiiiiite innan jag lämnar landet.

Såg förresten de sjukaste husen jag sett i hela mitt liv idag. Har aldrig varit i de områdena förut men nu hade G's fotbollslag match där. Hus efter hus slog varandra i storlek och design. Många miljonerdollar där. Jag satt bara med öppen mun när vi åkte förbi och helst plötsligt hade vi en svart porsche på ena sidan av oss och och en röd ferrari på andra sidan. Rikemanskvarter. Jag måste be G att köra dit mig igen så jag kan ta med kameran och ta kort på lite hus.

Nu ska jag och mitt brända ansikte sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0