Svensk sommar


Jag hittade en gammal bild på Victorias blogg. Hur härligt ser det inte ut?
Guuuuuuuuuuuuuud vad jag saknar svensk sommar! Även om jag har det hur varmt och gött som helst här (förutom idag då det ösregnar) så är det så speciellt med sommaren hemma.
- Det är ljust nästan dygnet runt (här blir det mörkt mellan 19-20 på kvällen)
- Det är grönt och luktar klippt gräs (här är det torrt och gräset är dött)
- GRILLNING på någons baksida (här orkar man inte grilla för att det är så varmt ute)
- Bada i sötvatten sjöar (man slipper få ont i ögonen och behöver inte vara rädd att bli käkad av en haj)
- Segla med mormor och morfar

Så typiskt att man saknar det man inte har. Skulle jag vara hemma i Sverige skulle jag sakna Australien.
Nu kommer jag ju missa den svenska sommaren, MEN nästa år då vill jag njuta av den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0