Mjöl i håret

Innan jag lägger mig i sängen tänkte jag berätta om ett grymt tips. Jag har den senaste tiden fått så himla fett hår, vilket gjort att jag tvättat det mycket, vilket gör det fetare (och så går det runt i en ond cirkel). Funderade på att skaffa mig ett torrshampoo som man sprayar i hårrötterna för att fräscha upp håret.
MEN istället provade jag något som jag läste om på internet, att ha i lite mjöl i håret istället (eftersom mjölet suger åt sig fettet).
Det funkade hur jäkla bra som helst!!! Mitt hår ser nytvättat ut och känns fräscht. Detta funkar ju dock bara på personer med BLONT hår eftersom mjölet är vitt. Nu ska jag försöka börja tvätta håret bara 2 gånger i veckan, och använda lite mjöl i mellan. Billigt och bra!


Kommentarer
Postat av: linda

Hej Sara! Jag tycker inte du ska ha mjöl i håret då det är väldigt kvävande, pröva istället babypuder ;) det är bra för både hud och hår! Där försvinner allt det feta ändå! ,, hursomhelst så har jag tagit en bild från dig från google och lagt upp i min blogg så jag länkar även till din sida om det är ok? Tycker det var en perfekt bild för min "mixa starka färger inlägg" ;)

Kram/Linda

2011-05-16 @ 07:48:12
URL: http://lindaerika.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0