Tankar och valet 2010

Dricker kaffe och läser bloggar om deprimerade människor hemma i Sverige och om valet 2010 tills jag tror jag ska spricka av irritation. Jag tänkte först att jag skulle dra ihop en lång text men jag orkar inte dra igång massa diskussioner.

1. Vill bara säga att folk borde sluta gnälla så mycket över deras situationer och tycka så jäkla synd om sig själva. Receptbelagda lyckopiller kommer inte lösa problemen, det är bara du själv som kan gå upp ur sängen, dra upp rullgardinen och faktiskt göra något åt saken. Det är du själv som bestämmer om du ska må dåligt eller må bra.

2. När det gäller valet så lyckades jag för ett par dagar sen äntligen få reda på vem som vann. Det var mitt hat-ämne i skolan, politik. Jag tyckte att bara var rörigt och ointressant och därför var jag den där vilsna människan när det kom till röstningen, lyssnade på min mormors kloka råd och känner mig mycket nöjd med resultatet. Har nu så här i efterhand lyckats intressera mig lite och läst på andra bloggar om deras tankar, massa gnäll från dem som ville ha ett annat resultat givetvis och den tydliga linjen mellan vilka människor som röstar på vilken sida. Mer än så ska jag väl inte säga eftersom jag är väldigt ny i politik-världen så inga påhopp nu kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Kahrein

Vad är det med lyckopiller? Vem har skrivit vad om dem? Och menar du receptfria?

2010-11-04 @ 11:28:33
URL: http://kahrein.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har ingen aning om vad alla piller heter men jag menar alla som folk äter mot depression, problemen kommer ju inte försvinna bara för att man äter piller. Att ta tag i saker och faktiskt gå till botten med det som får en att må dåligt tror jag på. Läste på en gammal klasskompis blogg, hon har ätit piller i flera år men hatar livet fortfarande :P

2010-11-04 @ 13:06:08
URL: http://sabras.blogg.se/
Postat av: Kahrein

Okej.. men du minns väl att jag åt sertralin ett tag? Det är ungefär samma som Zoloft (antidepp).

Det hjälpte mig jättemycket och jag behövde inte äta dem länge alls. Jag håller med dig om att det enda rätta sättet är att ta tag i de bakomliggande problemen, men ibland behöver man ju lite hjälp på vägen att resa sig upp. Men har man hållit på så länge så borde man ju borde man ju börja leta efter en annan lösning än piller :S

2010-11-04 @ 22:21:54
URL: http://kahrein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0